خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

با این ۴ قانون، خستگی چهره را محو کنید!

شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴ ق.ظ

پوست تیره، گود شدن چشم، چهره ای خسته و …!!! عادت های زندگی، آلودگی و تغذیه نامناسب این مشکلات را برای صورت به وجود می آورد و چهره را بسیار نامناسب جلوه می دهد. چگونه می توان چهره ای داشت که خستگی آن کمتر باشد؟ در این مطلب خانومانه به چند نکته برای زیبایی بیشتر و محو کردن خستگی چهره اشاره خواهیم کرد.

 

با این 4 قانون، خستگی چهره را محو کنید!


۱- مراقبت های پوستی را فراموش نکنید

مراقبت های پوستی شامل مراقبت های روزانه و شبانه می باشد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

شب ها

برای از بین بردن علائم خستگی، شب ها پوست را به خوبی تمیز کنید تا مواد باقی مانده روی آن از بین برود. حتی اگر آرایش هم ندارید، وقتی پنبه را روی صورت می کشید خواهید دید که پنبه سیاه می شود. همچنین باید شب ها به پوست مواد مغذی برسانید. پوست، شب ها خود را بازسازی می کند. برای داشتن پوستی مرطوب، بهتر است شب ها کرم آبرسان مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. پیش از این نیز به راه هایی برای داشتن پوستی زیبا پس از خواب اشاره کردیم.

صبح ها هنگام بیدار شدن

صبح ها، بعد از پاک کردن و شستن صورت، باید کرم آبرسان و آنتی اکسیدان مناسب به پوست بزنید تا پوست کاملاً آبرسانی شود. علاوه بر آن باید کرم دور چشم مناسب نیز استفاده کنید تا چشم ها کاملاً سرزنده به نظر برسند.

نکته: بهتر است کرم و ماسک های خود را در یخچال نگه داری کنید تا به محض استفاده، پوست خنک شود.

انجام حرکات صحیح

برای آن که چهره خستگی کمتری داشته باشد و پف زیر چشم نیز از بین برود از متد “ماساژ ضد پف” استفاده کنید؛ این متد بسیار آسان است؛ کافی است صبح ها و شب ها با نوک انگشتان به آرامی زیر چشم حرکات دورانی انجام دهید تا جریان خون بهتر شود. برای از بین رفتن خواب آلودگی صورت هم چک بسیار آرامی روی گونه ها بزنید. می توانید ابتدا کمی آب خنک یا کرم روزانه خود را بزنید و سپس به صورت، ضربه ای آرام بزنید. با انجام حرکات صورت آن را به خوبی گرم کنید.

 

۲- آرایشی مناسب انجام دهید

برای از بین بردن خستگی صورت، نیازی نیست که روی صورت از خروارها آرایش استفاده کنید. این کار نتیجه برعکس خواهد داد. کافی است کمی آرایش طبیعی داشته باشید. برای این کار فقط از لوازم آرایش زیر استفاده کنید:

رژ لب

رژ لب مناسب با رنگ پوستتان را انتخاب کنید. می توانید کمی کرم پودر نیز روی صورت و گونه ها استفاده کنید.

روش استروبینگ

این روش آرایشی کمی طبیعی تر از کانتورینگ می باشد و چهره را درخشان تر می کند. بعد از آن که یک لایه کرم پودر یا سی سی کرم روی صورت استفاده کردید، روی قسمت های مشخصی از صورت (زیر چشم، بالای پیشانی، روی چانه) هایلایتر استفاده کنید.

زیر پلک

زیر پلک از رنگ های گوشتی استفاده کنید. این رنگ ها قرمزی ناشی از خستگی را می پوشانند.

 

۳- لباس های زیبا بپوشید

برای زیباتر جلوه دادن پوست و درخشان شدن چهره، انتخاب لباس مناسب نیز اهمیت دارد، به خصوص مانتو و روسری که نزدیک صورتتان هستند. برخی از رنگ ها باعث تیره شدن پوست و خسته تر به نظر رسیدن چهره می شوند. البته رنگ ها بستگی به رنگ پوست و چهره افراد دارد و قاعده ای کلی برای آن وجود ندارد. کافی است جلوی آینه قرار بگیرید و رنگ ها را امتحان کنید تا رنگ مناسب را انتخاب نمایید.

ترفند: می توانید از زیورآلات زیبا هم استفاده کنید. گوشواره و گردنبند نیز به زیبا شدن چهره کمک می کنند. اما این نکته را هم باید بدانیم که چه زیورآلاتی به لباس ما می آید؟ سنگ و جنس زیورآلات هم باید به پوستتان بیاید.


۴- غذای سالم مصرف کنید

داشتن پوستی سالم و درخشان به غذایی که مصرف می کنید هم مرتبط است. برخی مواد غذایی هم درون بدن را پاکسازی می کنند و هم ظاهر را زیبا می کنند:

– مواد غذایی سرشار از بتاکاروتن باعث زیبایی چهره می شود، به بدن آبرسانی می کند و سلول ها را بازسازی می کند. این ترکیب در میوه ها و سبزیجات قرمز و نارنجی رنگ مانند هویج، گوجه فرنگی، پرتقال و انبه یافت می شود.

– مواد غذایی سرشار از ویتامین ث به حفظ کلاژن پوست کمک می کند و حالت کشسانی و سفتی پوست را حفظ می کند. کیوی بهترین منبع ویتامین ث است.

– میوه های قرمز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند و به همین دلیل بهترین انتخاب برای زیبایی پوست می باشند. این میوه ها در عین حال منقبض کننده، سفت کننده و پاک کننده نیز می باشد و احیای سلولی را تحریک می کند.

– زینک و سلنیوم در بسیاری از غذاهای دریایی یافت می شود. این دو عنصر در زیبایی بسیار موثر می باشند.

– چای سبز برای دفع سموم بدن و از بین بردن تیرگی پوست و حالت خستگی بسیار مفید است.

– اسید لینولئیک موجود در روغن زیتون، چربی مفیدی است که مانع از بخار شدن آب سلول های پوست می شود.

فراموش نکنید که مصرف این مواد غذایی و خودداری از مصرف الکل و دخانیات به حفظ زیبایی پوست کمک بسزایی می کند.


منبع: سایت خانومانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی