خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

۷ ترفند برای انتخاب بهترین طالبی

شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۴۸ ق.ظ

تابستان بدون طالبی شبیه به آسمان بدون خورشید است! اما انتخاب طالبی آب دار و خوش طعم بسیار مهم است. چطور می توان از درون طالبی خبر داشت؟ چگونه می توان این میوه تابستانی را به بهترین شکل آن خریداری کرد؟ خرید میوه هایی مانند هندوانه و طالبی یک شانس آزمایی است. از بیرون این میوه ها نمی توان تشخیص داد که آیا میوه ای خوب و خوش طعم است یا خیر. اما آیا باید برای انتخاب طالبی همیشه به شانس رجوع کنیم؟ نه هرگز! طالبی خوب را می توان تشخیص داد. در این مطلب خانومانه به ترفندهایی می پردازیم که به شما برای انتخاب بهترین طالبی کمک بسیاری خواهد کرد.

 

چگونه بهترین طالبی را انتخاب کنیم؟



چگونه بهترین طالبی را انتخاب کنیم؟

توصیه ۱: طالبی خوب وزن سنگینی دارد. در واقع ریاضیات در این امر دخیل است: هر چه این میوه رسیده تر باشد، شیرین تر است و وزن آن بالاتر می رود. بهتر است چند طالبی را در دست بگیرید و هر کدام که سنگین تر بود آن را انتخاب کنید.

توصیه ۲: طالبی خوب بوی فوق العاده ای دارد. اگر طالبی هیچ بویی نداشته باشد، یعنی هنوز نرسیده است. اگر بوی زیادی هم داشته باشد یعنی بیش از حد رسیده و در نتیجه داخل آن نرم و غیر قابل خوردن است. قبل از انتخاب طالبی، حتماً آن را بو کنید تا بوی ملایم و خوبی داشته باشد.

 

مطلب پیشنهادی: ترفندهایی برای سریع تر رسیدن میوه های کال

 

توصیه ۳: طالبی خوب در تمام قسمت ها سفت و محکم است. وقتی به طالبی دست می زنید نباید انگشتان در آن فرو برود. بعد از وزن کردن و بو کردن طالبی باید به آرامی آن را فشار دهید تا بررسی کنید انگشتان در آن می رود یا خیر.

توصیه ۴: طالبی خوب خطوط مشخصی دارد و معمولاً این خط قاچ ها ۱۰ خط می باشد. در نتیجه باید به خطوط روی طالبی هم دقت کنید. البته این خطوط به نوع طالبی هم بستگی دارد و نمی توان خط را مشخصه ای مهم برای طالبی خوب تلقی کرد.

توصیه ۵: طالبی خوب یک دم کوچک در قسم بالای آن دارد که قابل جدا کردن است. اگر این دم را به طور کامل از طالبی رسیده جدا کنند، طالبی ترک بر می دارد. به همین دلیل آن را در زمان چیدن نگه می دارند.

توصیه ۶: بهترین طالبی برای فصل تابستان است. قبل از این فصل این میوه نرسیده است و بعد از فصل تابستان هم بیش از حد رسیده است. بهتر است میوه های تابستان را در همان فصل مصرف کنید.

توصیه ۷: طالبی خوب نباید یخ زده باشد. هرگز طالبی انباری یا یخ زده خریداری نکنید. طالبی باید به صورت تازه مصرف شود و یخ زده آن طعم خاصی ندارد. قبل از خرید از فروشنده حتماً سوال کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی