خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

پاک کردن لاک ناخن با خمیر دندان!

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵ ب.ظ

این روزها مد شده است که خانم ها رنگ لاکشان را با رنگ لباس خود یکسان می کنند. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که از مد پیروی می کنید، باید تقریبا هر روز از یک لاک پاک کن استفاده کنید تا ناخن ها را تمیز کنید. اگر شما هم هر روز از لاک پاک کن صنعتی استفاده می کنید، باید بگوییم که به جای آن به راحتی با خمیر دندان می توانید این کار را انجام دهید.

 

پاک کردن لاک ناخن با خمیر دندان!


چرا نباید از لاک پاک کن استفاده کرد؟

بسیاری از لاک پاک کن هایی که از بازار خریداری می کنید حاوی استون است. استون مادّه شیمیایی بسیار خطرناکی است که می تواند سلامت را به شدت به خطر بیندازد. استون می تواند باعث حساسیت چشم و آسیب رساندن به دستگاه تنفسی شود؛ این مادّه در بعضی افراد باعث سرفه، بی خوابی، افسردگی، سردرد و سرگیجه می شود. حتی اگر لاک پاک کن حاوی استون هم نباشید، ممکن است حاوی مواد دیگری باشد که آن ها هم برای سلامت ناخن خطرناک است. لاک پاک کن رنگ ناخن را نیز به مرور از بین می برد و باعث ضعیف شدن ناخن و شکنندگی می شود و اگر در لاک پاک کن را باز بگذارید به سرعت بخار یا خشک می شود. البته استون و لاک پاک کن ها قابل اشتعال هم هستند.

 

استفاده از خمیر دندان برای پاک کردن لاک ناخن

تنها چیزی که نیاز دارید مقداری خمیر دندان است که به کمک آن می توانید ناخن را پاک کنید. پیش از این نیز به کاربردهای جالب خمیر دندان در منزل اشاره کردیم. در این مطلب نیز خمیر دندان را به عنوان بهترین لاک پاک کن معرفی می کنیم. اگرچه می توانید از هر خمیر دندانی استفاده کنید اما بهتر است خمیر دندان های سفید را انتخاب کنید. این خمیر دندان ها حاوی اتیل استات هستند؛ این مادّه در لاک پاک کن ها هم وجود دارد. برای پاک کردن لاک موارد زیر را انجام دهید:

– مقداری خمیر دندان روی ناخن بمالید.

– با یک تکه پنبه خمیر دندان را روی ناخن بمالید.

– تا زمانی که لاک کاملاً پاک شود، پنبه را روی ناخن ها بکشید.

– دست هایتان را بشویید. لاک ها را کامل پاک کنید.

– در صورت لزوم، این کار را تکرار کنید.

– بعد از آن که ناخن ها را پاک کردید، دست ها را به خوبی با آب بشویید.

– سپس روی ناخن ها و دست ها کرم نرم کننده بزنید.

 

استفاده از خمیر دندان برای پاک کردن لاک ناخن

 

جایگزین های دیگر برای لاک پاک کن

اگر می خواهید از لاک پاک کن و خمیر دندان استفاده نکنید، مواد زیر نیز به پاک کردن لاک کمک می کنند:

– به کمک یک عطر قدیمی لاک را پاک کنید. پنبه را داخل عطری که دیگر استفاده نمی کنید ببرید و به کمک آن لاک را پاک کنید. این کار ممکن است کمی زمان ببرد اما با چند بار کشیدن به راحتی پاک می شود.

–  از یک مایع ضدعفونی کننده دست برای پاک کردن ناخن ها با پنبه استفاده کنید.

–  میوه های ترش و اسیدی و سرکه نیز لاک را به خوبی پاک می کند. لیمو یا پرتقال را در سرکه ترکیب کنید و به کمک یک پنبه لاک را پاک کنید.

– اسپری دئودورانت هم در پاک کردن لاک بسیار مناسب است. اسپری را روی ناخن بریزید و با دستمال یا پنبه ناخن را پاک کنید.


ایده های زیبا برای طراحی ناخن به همراه آموزش تصویری در سایت خانومانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی