خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

نشانه‌هایی از زندگی زوجین موفق

پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴ ق.ظ

می‌خواهید بدانید شریک زندگی‌تان همان یگانه همسری است که به شما تعلق دارد؟ چهار نشانه‌ای که در ادامه به آن اشاره خواهد شد، بیانگر آن است که بهترین گزینه را به عنوان همسر برگزیده‌اید. طبق اظهارات تالیا گولدستین کارشناس روابط اجتماعی، زندگی هر زوج موفقی دارای این چهار نشانه است. ولی این بدان معنا نیست که اگر این چهار نشانه را در زندگی خود نیافتید فورا رابطه خود را با همسرتان قطع کنید. حتی در صورت فقدان این چهار نشانه نیز ممکن است شما و همسرتان مناسب یکدیگر باشید، تنها بایستی یک سری اصلاحات در سبک زندگی‌‌تان بوجود آورید.

 

نشانه‌هایی از زندگی زوجین موفق

در مسافرت با یکدیگر تفاهم دارید

برای آنکه از وجود و یا فقدان تفاهم بین خود و همسرتان آگاه شوید، با او به مسافرت بروید. از نظر کارشناس ما، همسرانی با یکدیگر دارای سازگاری هستند که هر دو مثل هم سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید یک مکان ساده و خالی از تجمل را کرایه کنید ولی همسرتان با این نظر مخالف بوده و هتل ۵ ستاره را ترجیح می‌هد، احتمالا بایستی در روابط خود تجدید نظر کنید. چنین رابطه‌ای می‌تواند به خوبی ادامه یابد ولی ممکن است مشکلاتی را نیز در بر داشته باشد.

چنین مسئله‌ای حاکی از سبک زندگی شماست و ممکن است در آینده باعث بروز مشکلاتی در زندگی‌تان گردد. برای مثال، چنین اختلافاتی در سبک زندگی اغلب در هنگام خرید مسکن و یا تصمیم گیری برای آینده تحصیلی فرزندان نمایان می‌شود. اگر واقعا نسبت به شیوه مسافرت‌تان متعصب هستید، احتمالا نسبت به دیگر جنبه‌های زندگی نیز به همین شکل غیر قابل انعطاف نشان می‌دهید.

 

هر دو به کارهایی علاقه‌مند هستید که دوست دارید با هم انجامشان دهید

این که دیگر کاملا واضح است، اینطور نیست؟ البته که همینطور است، ولی هنوز خیل کثیری از مردم با کسانی ازدواج می‌کنند که هیچ نقطه مشترکی در آنان یافت نمی‌شود. شاید بیش از همه به ظاهر توجه می‌کنند و برای سایر مسائل اهمیتی قائل نمی‌شوند. من خود به شخصه نمی‌توانم تنها به خاطر ظاهر شخصی، به مدت طولانی با او زندگی کنم. بایستی حداقل دو یا سه کار وجود داشته باشد که دوست داشته باشید با یکدیگر به انجام آنها مشغول شوید. باید از آن دسته فعالیت‌هایی باشد که بتوانید وقت خود را با هم سپری کنید. نه تنها هر دو باید از انجام فعالیت‌ها و سرگرمی‌های مشابهی لذت ببرید، بلکه بایستی از انجام آنها با یکدیگر نیز خرسند شوید. بسیار مهم است که زمانی را برای توجه به شریک زندگی‌تان اختصاص دهید.

 

زندگی مشترک‌تان متعادل است

در اکثر رابطه‌های موفقی که تا به حال مشاهده شده، زوجین زندگی متعادلی داشته‌اند. مثلا یکی بازیگر است و دیگری خواننده. در اکثر این روابط، هر کدام از زوجین در طبقه‌بندی‌های مذکور جای گرفته‌اند. بدین معنا که یکی از آنها برونگرا و اجتماعی بوده و دیگری درونگر است. بنابراین چنانچه شما فوق‌العاده برونگرا هستید و همسرتان بسیار درونگرا است (و یا برعکس)، این نشانه خوبی است. انرژی اجتماعی‌تان بایستی مکمل یکدیگر باشد. زوجینی که هر دو برونگرا هستند (و یا هر دو درونگرا) معمولا نسبت به آنهایی که شخصیت‌شان عکس یکدیگر است‌ بیشتر دچار مشکل می‌شوند.

در فلسفه چینی، اصطلاح یین و یانگ (yin yang) به معنای تاریکی و روشنایی بیانگر این موضوع است که دو نیروی متقابل می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. تعادل در رابطه بسیار می‌تواند به زوجین کمک کند.

 

همسرتان باعث می‌شود نسبت به خود احساس خوبی داشته باشید

بسیاری از زوجین باعث تضعیف یکدیگر شده و نه می‌توانند خودشان باشند و نه آنکه قادرند احساسات واقعی خود را ابراز کنند. این روابط جزو روابط بسیار بد است. برعکس، اگر احساس می‌کنید که در رابطه‌تان می‌توانید خودتان باشید، در آن صورت در مسیر صحیح قرار دارید. بهترین راه برای آنکه بفهمید آیا شما و همسرتان زوج مناسبی هستید آنست که در زندگی خود را همانگونه که هستید احساس کنید.

این چهار نشانه بیانگر آنست که از رابطه خوبی با همسرتان برخوردار هستید. یکبار دیگر تاکید می‌کنیم، اگر این چهار نشانه در زندگی‌تان دیده نشد بدان معنا نیست که شما و همسرتان به درد هم نمی‌خورید. تنها بدین معناست که بایستی در روابط خود تغییراتی ایجاد کرده و بر روی یک سری چیزها کمی کار کنید.


منبع: سایت خانومانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی