خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

آیا بیسکویت دایجستیو برای سلامتی مفید است؟

دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰ ق.ظ

آیا شما هم خوردن بیسکویت دایجستیو را به همراه چای دوست دارید؟! آیا بیسکویت های دایجستیو واقعا به هضم کمک می کند؟! آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که این بیسکویت ها سالم هستند یا خیر؟! اگر به این موضوع فکر نکرده اید، این مطلب خانومانه برای شما مفید خواهد بود.

 

آیا بیسکویت دایجستیو برای سلامتی مفید است؟

 

یک ماده غذایی را فقط با نام آن قضاوت نکنید؛ این موضوع در مورد بیسکویت دایجستیو نیز صدق می کند. اصطلاح دایجستیو به اصطلاحی مربوط به گوارش و به معنای هضم کننده می باشد. ممکن است بسیاری از شما را به این فکر بیندازد که کوکی به هضم کمک می کند. این بیسکویت برای کمک به هضم غذا در قرن نوزدهم تولید شد؛ احتمالا دلیل این کمک به این دلیل است که حاوی جوش شیرین بود. این جوش شیرین را دارای خواص گوارشی می دانستند. بیسکویت های دایجستیو از نان زمخت قهوه ای تهیه می شدند اما نسخه مدرن این بیسکویت ها حاوی آرد سبوس دار می باشد.

بیسکویت های دایجستیو، در درجه اول حاوی آرد گندم سبوس دار و مواد دیگری مانند سدیم بی کربنات، آمونیوم بی کربنات، اسید مالیک، اسید تارتاریک، روغن نباتی، شیرخشک بدون چربی، شکر و جوش شیرین می باشد. جوش شیرین در اینجا به هضم کمکی نمی کند؛ زیرا گرمای حاصل از تهیه بیسکویت باعث تغییر در خواص آن می شود. ممکن است شما این بیسکویت ها را سرشاز از مزایای سلامتی بدانید اما در حقیقت آن ها موارد مغذی زیادی را ارائه نمی دهند.

 

مشخصات تغذیه ای بیسکویت دایجستیو

شما چه تعداد بیسکویت دایجستیو با چای می خورید؟! دو عدد! از نقطه نظر سلامتی، این ها چیزی نیستند که به مقدار عمده در برنامه رژیم غذایی خود بگنجانید. دو عدد بیسکویت دایجستیو حاوی ۱۵۰ کالری، ۲۰ گرم کربوهیدرات، ۶ گرم چربی، ۵ گرم قند، ۲ گرم پروتئین، ۱ گرم فیبر و ۰/۱ گرم سدیم است. این بدان معنا است که ارزش غذایی بسیار کمی را ارائه می دهد.

 

سالم یا ناسالم؟

 

آیا بیسکویت دایجستیو برای سلامتی مفید است_1

 

مطلب پیشنهادی: چه مقدار قند طبیعی در روز نیاز داریم؟!

 

– میزان قند موجود در بیسکویت های دایجستیو بسیار زیاد است و به همین دلیل در دسته مواد غذایی نسبتا شیرین طبقه بندی می گردد.

– این بیسکویت ها در کنار کالری تهی، حاوی مقادیر زیادی چربی های ناسالم هستند. اگرچه مقادیر کمی پروتئین و فیبر دارند اما برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل کافی نیست.

– این بیسکویت ها دارای سدیم فراوانی هستند. مصرف ۴ عدد بیسکویت دایجستیو مانند مصرف یک بسته چیپس می باشد.

– افراد دارای فشار خون بالا باید از مصرف این بیسکویت ها پرهیز کنند.

– بیسکویت های دایجستیو، ویتامین یا مواد معدنی مفید دیگری ندارند؛ شیر خشک بدون چربی این بیسکویت ها حاوی کلسیم نیست.

– علاوه براین، این بیسکویت ها ۱۰ درصد چربی اشباع شده از روغن های گیاهی تغییر یافته دارند که ناسالم می باشند.

 

انواع بیسکویت دایجستیو

 

آیا بیسکویت دایجستیو برای سلامتی مفید است_2

 

بیسکویت های دایجسیتو کم چرب حاوی ۲۵ درصد چربی کمتر نسبت به بیسکویت دایجسیتو معمولی است. که ممکن است در ابتدا انتخاب سالم تری به نظر برسد اما مابقی مواد تشکیل دهنده همان است. بیسکویت دایجستیو شکلاتی نیز که خوشمزه تر از نوع قبلی است، باعث افزایش قند و کالری می گردد. یک عدد بیسکویت دایجستیو شکلاتی حاوی ۹۰ کالری است.

 

مزیت های بیسکویت دایجسیتو

معمولا، غلات کامل برای سلامتی به ویژه سلامت قلب بسیار مفید است. غلات کامل، علاوه بر نگه داشتن وزن متعادل، دیابت را مدیریت می کند. در صورت انتخاب صحیح بیسکویت های دایجسیتو از نوع گندم کامل و سبوس دار ممکن است فوایدی را به همراه داشته باشد. فیبر موجود در این بیسکویت ها به پر کردن معده کمک می کند. از آنجا که بسیاری از افراد در سراسر جهان فیبر کمی را در رژیم غذایی خود مصرف می کنند، با استفاده از این بیسکویت ها می توانند تا حدودی مشکلات یبوست خود را برطرف کنند. و در نهایت، این بیسکویت ها حاوی مقادیر زیادی سدیم است و برای افراد با فشار خون پایین می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

بنابراین، بیسکویت های دایجسیتو، یک روش برای رفع گرسنگی است اما ارزش غذایی کاملی را ارائه نمی دهند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی