خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

مهم ترین مزایا نوشیدن آب لیموترش

شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰ ق.ظ

اگر صبح خود را با آب ولرم و لیموترش شروع نمی کنید، قطعا برخی از مزیت های سلامتی را از دست داده اید؛ روز خود را با آب لیموترش شروع کنید! لیموترش سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی همچون پتاسیم، کلسیم، فیبر پکتین، ویتامین C، مقداری ویتامین A و آهن می باشد. در این مطلب خانومانه به ۱۳ دلیل برای نوشیدن آب لیموترش اشاره خواهیم کرد. یک لیوان آب ولرم به همراه نصف یک عدد لیموترش یک پاک کننده طبیعی ساده و سالم برای بدن می باشد، روح و روان را زنده می کند و راهی عالی برای شروع روز شما می باشد.

 

13 مزیت نوشیدن آب لیموترش

 

۱- کمک به هضم غذا

یک لیوان آب لیموترش به سم زدایی دستگاه گوارش و تقویت سیستم هضم کمک می کند. علاوه براین، به رفع نفخ، سوزش معده و علائم سوء هاضمه نیز کمک می کند. آب حاوی لیموترش نفخ را کاهش می دهد و سبب می گردد در طول روز احساس بهتری داشته باشیم. علاوه براین، با دارا بود خاصیت ادرارآوری حرکات روده را طبیعی و منظم می کند.

 

۲- جلوگیری از ایجاد لکه روی پوست

لیموترش سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش لکه و چین و چروک کمک می کند. ویتامین C موجود در لیموترش می تواند خشکی پوست را کاهش دهد و به طور طبیعی پوست را مرطوب، سالم و عاری از علائم پیری نگه می دارد. همچنین جدا از مصرف، آب حاوی لیموترش معمولاً مستقیماً روی پوست برای درمان موارد مختلفی از جمله بثورات، آکنه، لکه های تیره و موارد دیگر استفاده می شود. از آنجا که آب لیموترش باعث دفع سموم از خون می‌شود، می‌توانید پوست خود را از نقص ظاهری و خارجی پاک نگه دارید. بنابراین، نوشیدن روزانه آب لیموترش باعث سم زدایی و درخشندگی پوست می گردد. 

 

۳- درمان سنگ کلیه

آب لیموترش به پیشگیری و درمان سنگ کلیه کمک می کند. یکی دیگر از فواید آب لیموترش تأثیر مثبت آن بر سنگ کلیه است. لیموترش سرشار از ترکیبی است که به سیترات معروف است و برای تجزیه سنگ کلیه استفاده می شود. بنابراین افزودن لیموترش به آب می تواند به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه و حتی دفع آن کمک کند.

 

مزیت نوشیدن آب لیموترش_1

 

۴- تقویت سیستم ایمنی

بدن ما بدون ویتامین C نمی تواند فعالیت کند و لیموترش سرشار از این ماده مغذی است. ویتامین C به رفع سرماخوردگی و آنفولانزا و بازسازی سلول ها کمک می کند. یک لیوان آب لیموترش اولین چیزی است که صبح به شما کمک می کند تا برای یک روز تازه آماده شوید.

 

۵- پاکسازی بدن

برای پاکسازی و سم زدایی بدن چیزی بهتر از لیموترش وجود ندارد. لیموترش با تقویت عملکرد آنزیم ها و تحریک کبد، سموم جمع شده در بدن را دفع می کند.

 

مطلب پیشنهادی: چگونه با لیموترش خونریزی دوران قاعدگی را قطع کنیم؟

 

۶- منبع عالی پتاسیم

همان طور که اشاره گردید، لیموترش منبع بسیار خوبی برای پتاسیم است؛ پتاسیم برای عملکرد مغز و سیستم عصبی مفید است و سلامت قلب را تقویت می کند.

 

۷- نفس را تازه می کند

جدا از تازه کردن نفس، لیموترش به مبارزه با بوی بد دهان، التهاب لثه و حتی تسکین دندان درد کمک می کند. اما به دلیل اسید سیتریک بالای موجود در آن توجه داشته باشید که بعد از نوشیدن آب لیموترش، مسواک بزنید. زیرا اسید سیتریک می تواند به مینای دندان آسیب برساند. همچنین، می‌توانید پس از اتمام نوشیدن آب لیموترش، آب تصفیه شده را غرغره کنید.

 

مزیت نوشیدن آب لیموترش_2

 

۸- کاهش التهاب

برای دریافت مزیت های روزانه نوشیدن آب لیموترش، باید آن را به سبد غذایی روزانه خود اضافه کنید. اگر به طور منظم آب لیموترش مصرف نمایید، به کاهش اسیدیته بدن می انجامد. همچنین، مصرف منظم آب لیموترش، به حذف اسید اوریک از مفاصل (یکی از دلایل اصلی التهاب دردناک) کمک می کند.

 

۹- مبارزه با عفونت های ویروسی

آیا از عفونت ویروسی رنج می برید؟ یک لیوان آب گرم به همراه لیموترش به شما کمک خواهد کرد. برای خلاصی از شر عفونت های ویروسی و گلودرد، یک لیوان آب لیموترش بهترین روش مقابله خواهد بود. علاوه براین، مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن که در لیموترش وجود دارد، زودتر از آنچه که فکرش را می کنید سلامت را به بدن شما بازمی گرداند.

 

۱۰- کمک به به کاهش کافئین

سعی کنید یک فنجان قهوه صبحانه را با یک فنجان آب گرم و لیموترش جایگزین کنید! به این ترتیب بدون عوارض جانبی ناخواسته قهوه، احساس شادابی، بیداری و آماده بودن برای طول روز را خواهید داشت.

 

۱۱- کاهش وزن

فیبر پکتین موجود در لیموترش به کاهش احساس گرسنگی کمک می کند و تا حدودی اشتها را سرکوب می‌کند. مطالعات نشان داده است افرادی که رژیم قلیایی را دنبال می‌کنند، در کاهش وزن موفق تر عمل می کنند. یکی از فواید لیموترش در سیستم هضم، افزایش میزان متابولیسم است که باعث کاهش وزن نیز می شود. نوشابه ها و آب میوه ها را با آب لیموترش جایگزین نمایید تا به وزن دلخواه خود برسید.

 

مزیت نوشیدن آب لیموترش_3

 

۱۲- بدن را هیدراته نگه می دارد

برای زنده مانده و سلامتی بدن هر روز به میزان زیادی آب بنوشید. کمبود آب بدن می تواند موجب تحریک پذیری، سردرد، سرگیجه، خشکی پوست، گرفتگی عضلات و موارد دیگر شود. اگر از افرادی هستید که دوست ندارید آب معمولی بنوشید، افزودن لیموترش به عنوان یک طعم دهنده به آب روشی عالی برای دریافت مایعات مورد نیاز در طول روز است.

 

۱۳- تقویت انرژی

فراموش نکنید یک لیوان آب لیموترش تازه انرژی را به بدن شما بازمی گرداند. رایحه لیموترش دارای خواص انرژی زا بوده و روحیه را بهبود می‌بخشد. در نتیجه، به کاهش افسردگی و اضطراب نیز کمک می کند.

 

نکته:

آب لیموترش را ولرم بنوشید؛ اول صبح آن را بنوشید و برای صرف صبحانه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. این روش به شما کمک می کند تا تمام مزیت های ذکر شده را دریافت نمایید.

علاوه بر خواص فراوان آب ولرم و لیموترش از فواید پوست لیموترش نیز غافل نشوید!

 

حرف آخر

همانطور که می بینید، این نوشیدنی ساده قدرت زیادی دارد. دلیل اینکه اغلب به همراه آب، لیموترش سرو می شود همین است؛ علاوه بر طعم خوب، برخی از مزایای مهم سلامتی را نیز به شما ارائه می دهد. شروع به افزودن این نوشیدنی به رژیم خود کنید و احتمالاً متوجه برخی از این بهبودها در سلامتی خواهید شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی