خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

آشنایی با ۱۳ کاربرد عجیب نشاسته ذرت

يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸ ب.ظ

وقت آن رسیده که ظرف نشاسته را که ماه هاست از آن استفاده نکرده اید از کابینت بیرون بیاورید و به خوبی از آن استفاده کنید! نشاسته ذرت کاربردهای فراوانی دارد که در خارج از محیط آشپزخانه می تواند بسیار مفید باشد. از بازکردن گره های سفت تا تسکین التهابات آفتاب سوختگی؛ نشاسته ذرت می تواند یک ماده شگفت انگیز و کاربردی در خانه باشد! در این مطلب خانومانه به ۱۳ مورد استفاده از نشاسته ذرت اشاره خواهیم کرد که تا به حال از آن ها خبر نداشتید!

 

13 کاربرد عجیب نشاسته ذرت

۱- غلیظ کردن مواد غذایی

 

کاربرد عجیب نشاسته ذرت_1

 

از نشاسته ذرت می توانید برای افزایش غلظت و قوام انواع سس ها و سوپ ها استفاده کرد. مقداری کمی نشاسته ذرت را با آب مخلوط کنید و سپس آن را به قابلمه و ماهی تابه خود اضافه نمایید و چند دقیقه مخلوط کنید تا به قوام موردنظر برسد.

 

۲- املت

 

کاربرد عجیب نشاسته ذرت_2

 

شما می توانید املت های مخصوص صبحانه خود را با کمک نشاسته ذرت تهیه کنید. برای این منظور، به ازای هر تخم مرغ، یک چهارم قاشق چایخوری نشاسته ذرت اضافه نمایید و سپس خوب آن ها را هم بزنید و داخل ماهی تابه بریزید.

 

۳- کاهش التهابات پوستی

 

کاربرد عجیب نشاسته ذرت_3

 

از نشاسته ذرت برای تسکین و آرام کردن التهابات پوستی مانند آفتاب سوختگی، خارش ناشی از حساسیت و نیش حشرات می توانید استفاده کنید. ۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را آب سرد مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به وجود آید، سپس با استفاده از یک پنبه تمیز آن را روی پوست خود بمالید. اجازه دهید خمیر روی پوست خشک شود و بعد از خشک شدن، ناحیه را با اب گرم بشویید.

 

۴- دئودورانت

 

کاربرد عجیب نشاسته ذرت_4

 

با توجه به بافت خوب و توانایی عالی نشاسته ذرت در جذب رطوبت، جای تعجب نیست که از آن می توانید برای تهیه دئودورانت های خانگی استفاده نمایید. برای این کار باید آن را با جوش شیرین و روغن نارگیل همراه کنید. دو تا سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک چهارم پیمانه جوش شیرین و یک هشتم پیمانه نشاسته ذرت مخلوط نمایید و دئودورانت طبیعی خود را بسازید!

 

۵- بازکردن گره های سفت

 

کاربرد عجیب نشاسته ذرت_5

 

با ریختن کمی نشاسته ذرت بر روی محل گره و مالش آن می توانید گره سفت شده را راحت تر باز کنید. نشاسته ذرت باعث کاهش اصطکاک میان الیاف طناب شده و کار را راحت تر می کند.

 

۶- لاک ناخن مات

 

کاربرد عجیب نشاسته ذرت_6

 

فقط با کمی نشاسته ذرت می توانید لاک مات بسازید. مقداری از لاک ناخن را روی صفحه کاغذی بریزید و به آن مقداری نشاسته ذرت اضافه نمایید. با قلمو این دو را مخلوط کنید. بلافاصله آن را روی ناخن خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود؛ ظاهر ناخن ها مات و زیبا می شود!

 

۷- شامپو خشک

 

کاربرد عجیب نشاسته ذرت_7

 

هنگامی که عجله دارید و زمان لازم را برای شست و شوی موها ندارید، شامپو خشک بهترین گزینه است. برای تهیه شامپو خشک یا پودر شامپو خشک می توانید از نشاسته ذرت کمک بگیرید.

 

۸- جلوگیری از بوی کهنه کتاب

 

کاربرد عجیب نشاسته ذرت_8

 

بسیاری از افراد از بوی قدیمی و کهنه کتاب و کاغذ لذت می برند؛ اما برخی از افراد این بو را نمی پسندند؛ کافی است در بین صفحات کتاب کمی نشاسته ذرت بپاشید و بعد از یک روز آن را پاک کنید. این کار سبب می گردد تا بوی بد از بین برود.

 

۹- براق کردن نقره

 

کاربرد عجیب نشاسته ذرت_9

 

برای براق کردن و جلا دادن به نقره می توانید از نشاسته ذرت کمک بگیرید! نشاسته ذرت را با آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود و سپس یک پارچه مرطوب را درون خمیر فرو ببرید و آن را روی وسایل نقره بکشید. هنگامی که خمیر خشک شد، روی آن را با مسواک برس کنید و سپس با یک پارچه نرم پاک کنید. پیش از این نیز در مطلبی ۵ راه برای سفید کردن نقره را عنوان کردیم.

 

۱۰- حمام شیر معطر

 

کاربرد عجیب نشاسته ذرت_10

 

پوست خود را با یک حمام شیر مرطوب و آرام کنید. افزودن نشاسته ذرت به حمام شیر به رفع خشکی و خارش پوست کمک می کند. این یک درمان طبیعی برای پوست های خشک و زبر است.

 

۱۱- از بین بردن لکه چربی از روی دیوار

 

کاربرد عجیب نشاسته ذرت_11

 

نشاسته ذرت را روی یک پارچه تمیز بریزید و محل موردنظر را به آرامی پاک کنید.

 

۱۲- از بین بردن بوی بد پا

 

کاربرد عجیب نشاسته ذرت_12

 

عرق کردن پا در داخل کفش موجب ایجاد قارچ و پاها می گردد؛ به ویژه در فصل تابستان و یا هنگام ورزش! برای جلوگیری از این کار مقداری نشاسته ذرت را داخل کفش ها بریزید تا رطوبت را جذب کند.

 

۱۳- پاک کردن شیشه ها

 

کاربرد عجیب نشاسته ذرت_13

 

برای تمیز کردن شیشه ها با مخلوط کردن دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، یک دوم پیمانه آمونیاک، یک دوم پیمانه سرکه سفید در یک سطل حاوی سه تا چهار لیتر آب گرم یک محلول تمیزکننده و براق کننده تهیه نمایید. این ترکیب را داخل بطری اسپری بریزید و روی شیشه اسپری نمایید. سپس، با آب گرم آن را پاک کنید و با یک حوله کاغذی بدون پرز و تمیز آن را خشک نمایید.

 

آموزش ها و نکات خانه داری را از سایت خانومانه دنبال کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی