خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

۶ مادّه طبیعی برای بستن منافذ پوست

يكشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲ ق.ظ

باز بودن منافذ پوست از نظر زیبایی مشکل آفرین است. اگرچه این مشکل خیلی حاد نیست و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص پوست ندارد اما باید مراقب آن ها بود زیرا باعث بروز جوش های سر سیاه و آکنه می شوند. افزایش منافذ باز پوست ممکن است به دلیل قرار گرفتن زیر نور آفتاب اتفاق بیفتد زیرا اشعه های فرابنفش خورشید (UV) کلاژن را از بین می برد و حالت کشسانی کانال های منافذ پوست را کاهش می دهد. اما در بیشتر موارد این منافد باز پوست به دلیل بر هم خوردن تعادل هورمونی، استرس زیاد و مراقبت نکردن از پوست اتفاق می افتد. مشکل باز بودن منافذ پوست به دلیل تجمع آلودگی ها بر روی پوست است، به همین دلیل است که باید حتماً نظافت پوست رعایت شود و از پوست صورت در برابر این آلودگی ها مراقبت کرد. اگر چه لوازم آرایشی و بهداشتی زیادی وجود دارد که به درمان این مشکل کمک می کند، اما نیازی نیست که هزینه زیادی برای کاهش منافذ پوست بدهید. در واقع برخی مواد طبیعی وجود دارد که هزینه آن ها مناسب است و اگر از آن ها به صورت مداوم استفاده شود بدون آن که تاثیرات مضری داشته باشند بسیار موثر عمل می کنند. در این مطلب خانومانه با هم نگاهی به این مواد طبیعی خواهیم داشت.

 

6 مادّه طبیعی برای بستن منافذ پوست

 

۱- یخ

یخ تنها ماده طبیعی است که به پوست استراحت می دهد. یخ به خوبی منافذ باز پوست را کاهش می دهد. این مادّه برای افزایش جریان خون و از بین بردن چربی های باقی مانده در خون بسیار مفید است و به پوست درخشندگی می بخشد.

چگونه از یخ استفاده کنیم؟

– چند قطعه یخ را در یک پارچه تمیز بگذارید و آن را روی قسمت هایی که منافذ باز دارند به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید.

– این کار را دو بار در روز انجام دهید تا نتیجه مناسب را به دست آورید.

نکته: اگر می خواهید یخ بیشترین تاثیر را روی پوست بگذارد، می توانید آب خیار یا چای سبز را با یخ به صورت کمپرس استفاده کنید.

 

۲- سرکه سیب

سرکه سیب مادّه ای ارگانیک است که مانند یک تونر طبیعی عمل می کند و خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و به همین دلیل آلودگی های باقی مانده روی منافذ پوست را از بین می برد. ترکیبات اسیدی آن، pH پوست را تنظیم می کند و فعالیت غدد چربی را بهبود می بخشد و به این ترتیب اندازه منافذ پوست کاهش پیدا می کند.

چگونه از سرکه سیب استفاده کنیم؟

– سرکه سیب را در آب حل کنید. مقدار سرکه و آب باید یکسان باشد.

– تکه ای پنبه را در مایع فرو ببرید و روی صورت بکشید.

– بگذارید مایع ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

– هر شب این محلول را بعد از پاک کردن آرایش صورت استفاده کنید.

 

۳- سفیده تخم مرغ

استفاده از سفیده تخم مرغ خواص زیادی برای پوست دارد. اسید آمینه های ضروری موجود در آن پوست را در برابر آسیب های زیست محیطی حفظ می کند و مانع از بروز چین و چروک های زودرس می شود. سفیده تخم مرغ تاثیر سفت کنندگی برای پوست دارد و منافذ باز پوست را کاهش می دهد. علاوه بر آن، سفیده تخم مرغ به آلودگی های پوست می چسبد و جدا کردن آن ها را آسان می کند. پیش از این نیز، روش استفاده از تخم مرغ برای تهیه ماسک صورت سفیده و زرده تخم مرغ آموزش داده شد.

چگونه از سفیده تخم مرغ استفاده کنیم؟

– سفیده تخم مرغ را هم بزنید و آن را روی صورت بمالید.

– بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را آب بکشید.

– این ماسک طبیعی را حداقل ۳ بار در هفته استفاده کنید.

 

۴- ماست

ماست به دلیل داشتن مقدار زیادی اسید لاکتیک بهترین داروی طبیعی برای پاکسازی عمقی پوست افرادی است که منافذ پوست آن ها باز است. استفاده مستقیم از ماست بر روی پوست تولید غدد چربی را تنظیم می کند و سلول های مرده را که با چشم قابل دیدن نیستند از بین می برد. علاوه بر این، ماست پوست را تغذیه می کند و از پیر شدن زودرس آن جلوگیری می کند.

چگونه از ماست استفاده کنیم؟

– یک لایه نازک ماست را روی صورت بمالید.

– بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورت بماند و سپس آب بکشید.

– این کار را ۴ بار در هفته و قبل از خواب انجام دهید.

 

۵- آب خیار

به دلیل خاصیت پاک کنندگی آب خیار، می توان از آن به عنوان یکی از داروهای طبیعی سنتی یاد کرد که چربی های اضافی پوست را از بین می برد و منافذ پوست را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان های موجود در آب خیار از بافت پوست در برابر عملکرد منفی رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و مانع از بروز مشکلات پوستی می شود.

چگونه از آب خیار برای پوست استفاده کنیم؟

– خیار را رنده کنید و به کمک یک توری آب آن را جدا کنید.

-آب خیار را به مدت چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود.

– پنبه را داخل مایع برده تا به آب خیار آغشته شود. سپس آن را روی قسمت هایی از پوست که مشکل دارد قرار دهید.

– بگذارید این ماسک طبیعی ۲۰ دقیقه روی صورت بماند، سپس آن را آبکشی کنید.

– هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید.

 

۶- جوش شیرین

جوش شیرین به دلیل بافت خاصی که دارد به عنوان لایه بردار طبیعی استفاده می شود. عناصر جوش شیرین به گونه ای است که چربی های اضافی پوست را جذب می کند و منافذ پوست را کاهش می دهد. توصیه می شود که برای تنظیم pH پوست از جوش شیرین استفاده شود زیرا این مادّه طبیعی باکتری ها را از سطح پوست بر می دارد و مانع از بروز جوش های سر سیاه و آکنه روی پوست می شود.

چگونه از جوش شیرین استفاده کنیم؟

– کمی جوش شیرین را با آب بسیار کم ترکیب کنید (به گونه ای که جوش شیرین فقط مرطوب شود) تا خمیر به دست آید.

– سپس آن را روی صورت بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید.

– بگذارید جوش شیرین به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را آب بکشید.

– این دارو را فقط ۲ بار در هفته استفاده کنید زیرا استفاده زیاد از آن ممکن است باعث خشکی پوست شود.


منبع: سایت خانومانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی