خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

شیوه های متفاوت آماده کردن شامی عاشقانه

شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۴۸ ب.ظ

خانومانه: آیا تصمیم دارید که طی چند روز آینده یک شام عاشقانه برای همسرتان تدارک ببینید؟! شام خوردن در کنار همسر خود واقعاً ارزش این را دارد که به بهترین شکل ممکن برگزار شود و احساس خوبی به هر دو طرف دست بدهد. به همین دلیل، باید تمامی تلاش های لازم را برای پختن بهترین شام برای کسی که دوستش دارید انجام دهید. به کمک توصیه های زیر، این شام را به شیوه ای عالی تهیه کنید.

 

شیوه های متفاوت آماده کردن شامی عاشقانه

 

جزئیاتی برای تزئین یک شام رمانتیک

علاوه بر سبکی که باید برای تزئین انتخاب کنید، برخی از عناصر باید حتماً در شام عاشقانه وجود داشته باشند.

انتخاب نوشیدنی: بدون نوشیدنی، شام عاشقانه معنا ندارد. نوشیدنی های زیادی در سوپر مارکت ها وجود دارد که می توانید به راحتی تهیه کنید. البته یک آبمیوه خانگی خوش رنگ نیز بسیار عاشقانه است.

– موسیقی مناسب: وقتی تصور یک شام عاشقانه را می کنیم، اولین چیزی که به ذهنمان می رسد یک موسیقی آرام است. موسیقی های کلاسیک رومانتیک یک زیبایی خاصی دارند اما موسیقی های مدرن هم زیبایی خاص خود را دارند و می توانید این موسیقی ها را نیز پخش کنید.

– نور و روشنایی: نور فاکتور بسیار مهم در شام عاشقانه است. نورهای سفید و پرنور زیبایی محیط را بر هم می زنند و با موسیقی نیز ترکیب مناسبی ندارند. ترجیحاً نورهای آرام و کم نور را انتخاب کنید و در صورت امکان کمی نور زرد نیز در آن ترکیب کنید.

– غذایی خاص: اگر خودتان می خواهید آشپزی کنید، باید تمام تلاشتان را برای این موقعیت خاص انجام دهید. نمی توانید با پیتزا یا همبرگر شام عاشقانه ای تهیه کنید. ماهی سالمون و انواع گوشت بهترین انتخاب ها هستند. برای مثال ماهی سالمون پنیری را امتحان کنید! همچنین می توانید از پاستا هم کمک بگیرید. تهیه دسر را فراموش نکنید.

اکنون به سراغ شیوه های مختلف تزئین شام عاشقانه برویم. بعد از آن که عنصرهای اولیه شام عاشقانه را تهیه کردید، حتماً باید به فکر تزئین آن باشید.

 

شام عاشقانه ساده

اگر دوست دارید که همه چیز ساده باشد، هیچ مشکلی ندارد و زیبا است. می توانید با وسایل ساده و زیبا سفره را بچینید. ابتدا یک پارچه مشکی روی میز بکشید. این پارچه نباید خیلی بلند باشد. سپس به سلیقه خودتان ظرف ها را انتخاب کنید. بهتر است زیباترین ظرف ها را بچینید. درون بشقاب ها یک دستمال به رنگ مشکی قرار دهید و کناره های دستمال را با دقت تا کنید. سپس قاشق و چنگال و کارد و لیوان ها را بچینید. اگر می خواهید میزتان خیلی شیک تر شود، دو عدد گل رز هم روی هر کدام از بشقاب ها قرار دهید. اکنون می توانید وسط میز را دو شمع قرمز بزرگ قرار دهید. همچنین می توانید گلبرگ های رز را روی میز بریزید و به انتخاب خودتان از دکورهای دیگر نیز بر روی میز استفاده کنید. در پایان، دکوراسیون را با نور، موسیقی و نوشیدنی تکمیل کنید. این دکوراسیون اگرچه ساده می باشد اما بسیار شیک و رمانتیک است.

 

مطلب پیشنهادی: نشانه هایی از زندگی زوجین موفق

 

شام رمانتیک با دکوراسیون خانه

اگر علاقمند هستید که دکوراسیون مخصوص خودتان را داشته باشید، چند توصیه بسیار موثر به شما پیشنهاد می کنیم. ابتدا باید وسایل زیر را روی میز قرار دهید:

رومیزی، دستمال، ظروف، لیوان و شمع.

برای وسط میز هر چیزی که خودتان دوست دارید و کاملاً شخصی است قرار دهید. مثلاً ظرف خالی را بردارید و داخل آن یک کاغذ رنگی پر از جملات عاشقانه و قلب قرار دهید. دور ظرف را یک روبان بکشید تا دکوراسیون کاملاً شخصی و دلخواه خودتان شود. سپس شمع را در وسط ظرف قرار دهید. می توانید انتهای شمع را به ظرف بچسبانید تا نیفتد. همچنین می توانید وسط میز را گل های مصنوعی زیبا قرار دهید. یک بطری زیبا یا یک ظرف زیبا را پر از گل کنید. در پایان می توانید یک نامه عاشقانه زیبا را وسط میز قرار دهید و به همسرتان هدیه دهید. تمامی این کارها شام عاشقانه را فراموش نشدنی می کند.

 

شام عاشقانه روی میز چوبی

اگر میزی دارید که از چوب های خاص روستایی درست شده، دکوراسیونی زیبا خواهید داشت. می توانید میز را کنار شومینه یا در تراس خانه قرار دهید و آن را با وسایل رنگی، برگ و گل تزئین کنید. برای این میز چیز زیادی لازم نیست تا بخواهید شامی متفاوت را تجربه کنید. این میز چوبی با ظرف های سفید، لیوان های زیبا و شمع قرمز زیبا خواهد شد. می توانید غذاهایی را انتخاب کنید که در آن ها سبزیجات رنگی وجود دارد. به این ترتیب ظرف ها را نیز تزئین می کنید. چند گل زیبا روی میز نیز می تواند میزتان را عاشقانه تر کند.

 

شامی عاشقانه خارج از خانه

گزینه دیگر برای شام عاشقانه در کنار همسر این است که غذا را در خارج از خانه میل کنید. اگر خانه شما حیاط دار است حتماً این را امتحان کنید. روی میز یک رومیزی رنگ روشن بکشید. صندلی ها نیز بهتر است روکش روشن داشته باشند. دستمال سفید، شمع و لیوان نیز بسیار مهم و ضروری است. در این مورد باید روی میز حتماً یک روشنایی قرار دهید تا وقتی هوا تاریک است نور مناسبی داشته باشید. وجود درخت، گل و بوته ترکیبی زیبا با نور میزتان خواهند ساخت. این دکور برای یک شام عاشقانه عالی خواهد بود.

نظرات (۲)

سلام
مطالب وبلاگمو بخون
دوست داشتی دنبال کن...
  • مجله اینترنتی چفچفک
  • عالی بود مطلب وبلاگ تون

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی