خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

چگونه با دارچین لب ها را برجسته تر کنیم؟

شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵ ق.ظ

خانومانه: لب ها یکی از فاکتورهای زیبایی روی صورت به حساب می آیند و این روزها اکثر خانم ها به دنبال داشتن لب هایی حجیم تر هستند. خوشبختانه ترفندهایی وجود دارد که می توان به صورت طبیعی لب ها را زیباتر و برجسته نمود. دارچین به دلیل داشتن خاصیت احیاکنندگی و محرک، خشکی های لب را نرم می کند و علاوه بر آن جریان خون را نیز بیشتر می کند و به این ترتیب لب ها را برجسته تر نشان می دهد. اگر لب های باریکی دارید و دوست دارید که بدون جراحی یا خرج کردن پول زیاد لب هایتان را حجم بدهید، باید بگوییم که مطلب مناسبی را برای مطالعه انتخاب کرده اید. 

 

چگونه با دارچین لب ها را برجسته تر کنیم؟

 

ترکیب مغذی دارچین

دارچین یکی از انواع ادویه جات است که از درخت دارچین گرفته می شود و خاستگاه آن کشور هند است. این ادویه خواص متعددی دارد که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– داروی طبیعی رفع سوء هاضمه و نفخ

– ضد التهاب

– محرک

– لاغر کننده

تمامی این فواید به دلیل ترکیبات مغذی موجود در این ادویه است:

روغن های ضروری که در میان آن ها سینامالدهید، کومین آلدهید، فنول، اوژنول و سیمن نیز وجود دارند. این روغن های ضروری عامل ایجاد رایحه خوش دارچین هستند.

– در ترکیبات آن اسیدهای چرب مثل اسید اسکوربیک و پالمیتیک نیز وجود دارد.

لیزاب یا موسیلاژ گروهی از ترکیبات گیاهی که در تماس با آب کم و بیش حل می شوند و ماده ای لزج، مانند ژلاتین تولید کرده و حجیم می شوند. این ترکیبات برای هاضمه بسیار مفید می باشد.

مواد معدنی: کلسیم، زینک، مس، فسفر، آهن، منگنز، پتاسیم و نیکل

ویتامین ها: به خصوص ویتامین ث، نیاسین و تیامین

 

چگونه با دارچین لب ها را برجسته تر کنیم؟

 

دارچین و روغن نارگیل 

مواد لازم

– نصف قاشق غذاخوری پودر دارچین

– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

– ۱ عدد مسواک

برای این کار کافی است دارچین و روغن نارگیل را در یک ظرف بریزید و به خوبی هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند. سپس مسواک را بردارید و داخل این ترکیب ببرید و به آرامی آن را روی هر دو لب به مدت چند دقیقه بکشید. این کار را تا زمانی انجام دهید که لب ها قرمز و آسیب دیده نشوند و سپس لب ها را با آب بشویید. این ترکیب برای برخی از افراد آلرژی ایجاد می کند، در نتیجه در استفاده از آن مراقب باشید.

 

دارچین و روغن نارگیل

 

مطلب پیشنهادی: حجم دادن به لب با آرایش

 

دارچین و وازلین 

روش دیگر برای برجسته کردن لب ها ترکیب دارچین با کمی وازلین یا بالم لب می باشد. وازلین یکی از موادی است که به خوبی لب را نرم می کند و آبرسان است. این مادّه حساسیت هایی که دارچین برای لب ایجاد می کند را تسکین می دهد. برای حجیم کردن لب ها با استفاده از این دو مادّه، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- یک قاشق غذاخوری پر از پودر دارچین را در ظرف وازلین بریزید. مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیری شکل شود.

۲- اگر در خانه وازلین یا بالم لب ندارید می توانید این کار را با کره کاکائو انجام دهید که خواص مشابهی دارد.

۳- قبل از آن که ترکیب را روی لب ها بمالید، پیشنهاد می کنیم که از کرم لایه بردار استفاده کنید تا پوست های مرده برداشته شوند و مخلوط دارچین و وازلین بهتر جذب شود.

۴- حال ترکیب را با حرکات چرخشی آرام، روی لب بمالید تا جریان خون افزایش پیدا کند.

۵- ترکیب را ۱۰ دقیقه روی لب ها بگذارید و سپس با آب گرم آن را پاک کنید. این کار را ۱ تا ۲ بار در هفته انجام دهید.

 

دارچین و فلفل 

این داروی طبیعی با ترکیب دارچین و فلفل سیاه و روغن زیتون درست می شود. فلفل سیاه مانند دارجین خواص محرکی دارد که جریان خون را افزایش می دهد و لب ها را حجیم تر و زیباتر می کند. از روغن زیتون برای خاصیت آبرسانی آن استفاده می کنیم تا التهاب ناشی از دارچین و فلفل از بین برود. برای حجیم کردن لب ها با استفاده از این مواد، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- در یک ظرف نصف قاشق غذاخوری فلفل سیاه، نصف قاشق دارچین و یک قاشق روغن زیتون را با هم ترکیب کنید. همه مواد را با هم به خوبی ترکیب کنید.

۲- یک عدد مسواک را بردارید و آن را در این ترکیب فرو ببرید و به شکل چرخشی به مدت چند دقیقه و به آرامی روی لب بمالید.

۳- بگذارید این ترکیب کاملاً جذب لب شود و سپس با مقدار زیادی آب گرم آن را بشویید تا لب کاملاً تمیز شود.

پیشنهاد می شود که قبل از استفاده از این ترکیب، مطمئن شوید که به مواد اولیه آن آلرژی نداشته باشید. برای تست، کافی است کمی از آن را روی ساعد بمالید و بررسی کنید تا اثر منفی نداشته باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی