خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

کاربردهای جالب فویل آلومینیوم

شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۵۹ ب.ظ

خانومانه: فویل آلومینیوم در آشپزخانه کاربردهای مختلفی دارد. پوشاندن روی برخی غذاها برای پختن و یا نگهداری طولانی مدت آن ها از جمله موارد استفاده آن می باشد. استفاده از این وسیله کاربردی هر روز بیشتر می شود. ورقه های نازک و انعطاف پذیر آن به راحتی شکل هر ظرفی را به خود می گیرد و کار را آسان می کند. در میان مهم ترین کاربردهای آن می توان به افزایش عمر نگهداری مواد غذایی اشاره کرد؛ زیرا مانند سدی عمل می کند که جلوی عبور نور، بو و باکتری را می گیرد و از طرفی باعث خشک شدن و جذب رطوبت غذا نیز نمی شود. از آلومینیوم برای پختن سبزیجات، ماهی و بسیاری از مواد غذایی استفاده می شود. اما این ها فقط گوشه ای از موارد استفاده آن هستند. موارد استفاده ورقه های آلومینیومی یا فویل آنقدر فراوان و متنوع می باشد که مطمئناً از آن متعجب خواهید شد و حتماً از آن ها در کارهای روزمره استفاده خواهید کرد.

 

کاربردهای جالب فویل آلومینیوم

 

علاوه بر تمامی کاربردهایی که در بالا به آن اشاره کردیم، آلومینیوم کاربردهای دیگری هم دارد. این تنوع کاربردها از استفاده برای قیچی های کهنه تا تسکین دردهای عضلانی را پوشش می دهد. حتی از فویل آلومینیوم برای موها از جمله مش و هایلایت کردن مو، مراقبت های زیبایی مو، فر کردن موها و… نیز استفاده می شود.

مهم ترین ویژگی های آلومینیوم عبارتند از:

– تحمل حرارتی بالا: آلومینیوم هم دمای بسیار بالا و هم دمای انجماد را تحمل می کند.

– رسانای الکتریسیته و گرما

– وسیله ای کاملاً بهداشتی است.

– ضد آب است و آب و رطوبت را عبور نمی دهد.

 

تسکین درد با فویل آلومینیوم

 

تسکین درد با فویل آلومینیوم

 

آلومینیوم در تسکین ورم های بدن بسیار موثر عمل می کند و بسیاری از دردها را آرام می کند. این امر به دلیل آن است که گرمایی که بدن تولید می کند مدت طولانی تری با پوست در تماس باقی می ماند؛ زیرا آلومینیوم گرمای بدن را به بیرون عبور نمی دهد. آلومینیوم را در هر قسمتی از بدن می توانید استفاده کنید. آلومینیوم می تواند دردهای مفصلی و عضلانی و حتی جراحت ها را تسکین دهد. برای این کار باید:

– یک تکه از فویل را ببرید و روی ناحیه ای از بدن که درد می کند بگذارید.

– روی آن را پانسمان بکشید.

– بگذارید کل شب بماند.

– این کار را به مدت ۱۲ روز تکرار کنید.

 

سریع تر اتو کردن با فویل آلومینیوم

اگر می خواهید در مدت زمان کمتری اتو کنید تا سریع تر به کارهای دیگرتان هم برسید، کافی است روی میز اتو را با آلومینیوم بپوشانید و روی آن لباس ها را اتو بزنید. به این ترتیب می توانید هر دو طرف لباس را همزمان اتو کنید؛ زیرا فویل گرما را منعکس می کند.

 

تخلیه کننده الکتریسیته ساکن در ماشین لباسشویی

گاهی لباس ها در ماشین لباس شویی پاره می شوند و از بین می روند. این امر به دلیل الکتریسیته ساکنی است که در ماشین لباسشویی اتفاق می افتد و در زمان خشک شدن به لباس برخورد می کند. کافی است دو گلوله آلومینیومی به قطر ۵ سانتی متر درست کنید و آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید. این کار باعث می شود:

– الکتریسیته ساکن کاملاً تخلیه شود؛ زیرا آلومینیوم بارهای الکتریسیته را در زمان شست و شو می گیرد.

– لباس ها زودتر خشک می شوند.

 

تخلیه کننده الکتریسیته ساکن در ماشین لباسشویی

 

اتصال دوباره باتری

گاهی با وجود این که کنترل تلویزیون یا دیگر وسایل الکتریکی باتری دارند و باتری آن ها نو و جدید است، کار نمی کنند. اتفاقی که افتاده این است که قسمت اتصال باتری به کنترل دچار اختلال شده و نمی تواند به درستی انرژی باتری را انتقال دهد. بهترین راه حل این است که میان باتری و محل اتصال آن یک فویل آلومینیوم قرار دهید. از آن جایی که فویل رسانایی عالی برای جریان الکتریسیته است، به راحتی الکتریسیته باتری را عبور می دهد و باعث می شود که کنترل کار کند.

 

تیز کردن قیچی

معمولاً قیچی به مرور زمان کند می شود و دیگر قابل استفاده نیست، به خصوص اگر از آن برای بریدن پارچه یا کوتاهی مو استفاده می کنید. کاری که باید انجام دهید این است که یک فویل را بردارید و آن را سه بار تا بزنید و با قیچی آن را ببرید. به این ترتیب قیچی دوباره تیز می شود.

 

درست کردن قالب کیک با فویل آلومینیوم

اگر می خواهید کیک به شکل های مختلف، برای مثال ستاره، قلب، توپ یا هر شکل دیگری بپزید و نمی خواهید که برای خرید قالب کیک هزینه کنید، حتما از آلومینیوم استفاده کنید. فقط باید برای درست کردن قالب از دو لایه فویل استفاده کنید تا سفت تر شود. از آن جایی که فویل رسانای گرما نیز هست، کیک به خوبی می پزد.

 

بستن در کیسه فریزر

ممکن است گاهی بخواهید در کیسه فریزر را محکم ببندید تا غذاهایتان را در فریزر بگذارید. نگران نباشید، با یک ورقه آلومینیوم و اتو این کار به راحتی انجام می شود. کافی است فویل را روی در کیسه فریزر بگذارید و اتو را روی آن به مدت چند ثانیه قرار دهید. به همین راحتی در کیسه کاملاً بسته می شود.


آموزش ها و نکات خانه داری را از سایت خانومانه دنبال کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی