خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

۴ اشتباه در استفاده از پد روزانه

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱ ق.ظ

بسیاری از بانوان برای آن که لباس زیرشان تمیز و خشک بماند، هر روز غیر از زمان قاعدگی، از پد روزانه استفاده می کنند. اما استفاده هر روز از این پدها می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. در این مطلب خانومانه می خواهیم به بیان این مشکلات از نظر پزشکی بپردازیم.

 

4 اشتباه در استفاده از پد روزانه


اشتباه ۱: استفاده روزانه از پد

بسیاری از بانوان برای تمیز ماندن لباس زیر و جلوگیری از ریختن ترشحات بدن و عرق بر روی لباس زیر هر روز از پد روزانه استفاده می کنند. اما چرا استفاده هر روز از پد کار اشتباهی است؟ این پدها دارای مواد شیمیایی هستند و حداکثر باید آن ها را یک یا دو روز قبل از شروع قاعدگی استفاده کرد. در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید؛ زیرا بسیاری از این پدها مانع از تنفس بدن می شوند. یکی از متخصصان زنان فرانسوی می گوید: «این پدها باعث بروز حساسیت های پوستی و حتی عفونت ادراری می شود و خطر بروز میکوز و عفونت واژن را افزایش می دهد. هرگز نباید فراموش کنید که استفاده روزانه از پدهای بهداشتی بانوان کاری غیرعادی و خطرناک است».

نکته: در صورتی که واژن بوی بدی می دهد و ترشخات غیر عادی است حتماً به پزشک زنان مراجعه کنید.

 

اشتباه ۲: تعویض نکردن پد در طولانی مدت

زمانی که به صورت طولانی مدت از پدهای روزانه استفاده می کنیم، قطرات ادرار یا ترشحات روی پد قرار می گیرد و بخار آن وارد بدن شده و موجب بروز حساسیت های پوستی می شود. بهتر است پدها را حداکثر ۴ تا ۶ ساعت یک بار عوض کنید. اگر به میکوز و عفونت های ادراری مبتلا هستید، بهتر است از لباس های زیر نخی استفاده کنید تا بدن، پوست و دستگاه تناسلی به راحتی نفس بکشد. هرگز از شلوارهای جذب و چسبان هم استفاده نکنید؛ زیرا این شلوارها باعث بروز عفونت های ادراری می شوند.

 

اشتباه ۳: نشستن دست ها قبل از تعویض کردن پد و نوار بهداشتی

رعایت بهداشت برای حفظ سلامت بسیار مهم و ضروری است و باید در تمام طول مدت قاعدگی هم رعایت شود. میکروب از طریق دست ها نیز به پد و نوار بهداشتی منتقل می شود. روی دست انواع و اقسام میکروب ها و باکتری ها یافت می شود که این میکروب ها در رطوبت و گرما تکثیر می شوند. قبل از عوض کردن نوار بهداشتی حتماً دستتان را با آب و صابون بشویید تا میکروب ها از بین بروند و به نوار منتقل نشوند.

نکته مهم: موهای زائد ناحیه واژن را کامل نزنید و بیش از حد این ناحیه را مو زدایی نکنید. موها مانع از بروز میکروب می شوند. استفاده بیش از حد از ژل های بهداشتی هم می تواند مشکل ایجاد کند و باعث بروز میکوز و عفونت های ادراری شود.

 

اشتباه شماره ۴: استفاده از لباس های زیر پلاستیکی

قبل از خرید لباس زیر، حتماً اطمینان پیدا کنید که لباس به خوبی هوا را عبور می دهد. هرگز از لباس زیرهای نخی استفاده نکنید. برخورد طولانی مدت لباس های پلاستیکی با اندام تناسلی می تواند مشکلات بسیاری به وجود بیاورد. پلاستیک مانع از عبور هوا می شود و باعث تعریق زیاد بدن می شود. عرق مدامی که باقی بماند و بخار نشود باعث حساسیت های پوستی می شود. بهتر است حتماً از لباس های نخی مرغوب استفاده کنید تا سلامت بدن حفظ شود.


گردآوری توسط خانومانه برترین نیازمندی های بانوان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی