خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

در فصل حساسیت هم زیبا باشید!

شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۰۷ ق.ظ

شاید در اطرافتان افرادی را دیده باشید که در برخی از فصول سال دچار حساسیت می شوند؛ شاید خود شما هم یکی از آن ها باشید! این حساسیت ها بیشتر در فصل بهار مشاهده می شوند. حالت های حساسیت شبیه به سرماخوردگی است اما برای فرد قابل تمایز است. برای خانم های مبتلا به آلرژی حفظ زیبایی کمی دشوار است؛ زیرا در این دوره شبیه افراد سرماخورده می شوند و اگر آرایشی هم داشته باشند کاملا بر هم می خورد. آبریزش بینی، خشکی دهان، آبریزش و سوزش چشم ها، بی حوصلگی و کلافگی ناشی از حساسیت از علائم آلرژی هستند. در این مطلب خانومانه کوشیده ایم تا به نکاتی بپردازیم که به شما کمک می کند اگر قرار کاری یا مهمانی ای در پیش دارید و دوست ندارید در آن سرماخورده و بی حال به نظر برسید، زیبای خود را حفظ کنید.

 

پوست خود را مرطوب نگه دارید

پوست خود را مرطوب نگه دارید

بهترین کار در زمان حساسیت آبرسانی به پوست به کمک کرم های مرطوب کننده است. بهتر است هر شب نیم ساعت قبل از خواب، کرم مرطوب کننده را به شکل ماسک روی صورت بمالید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. بعد به کمک دستمال لطیفی اضافه کرم را بردارید و بخوابید. البته این تنها راه مرطوب کردن پوست صورت نیست! مصرف کافی آب و مایعات نیز در این دوره الزامی است؛ زیرا به مرطوب نگه داشتن پوست کمک چشمگیری می کند. تا می توانید آب بنوشید و با مصرف موادغذایی حاوی ویتامین های B و C از تشدید آلرژی پیشگیری کنید.

 

چشمان خود را آرایش کنید

 

چشمان خود را آرایش کنید

آلرژی باعث می شود چشم پف داشته باشد و اکثرا اشک آلود باشد. آلرژی همچنین باعث افزایش حلقه های تیره دور چشم هم می شود. برای برطرف کردن این حالت، چند دقیقه روی چشمان بسته کمپرس یخ قرار دهید تا خستگی آن ها برطرف شود. برای پوشاندن تیرگی اطراف چشم، هم می توانید از کانسیلرهای مناسب با پوست خود استفاده کرد. با انگشت مقداری کرم اطراف چشم بمالید و با ضربه های آهسته کمک کنید تا جذب پوست شود. برای بهتر به نظر رسیدن چشم ها، می توانید از سایه روشن هم استفاده کنید. ریمل نیز به درشت تر و زیباتر به نظر رسیدن چشم ها کمک می کند.

 

درمان های پزشکی را فراموش نکنید

 

درمان های پزشکی را فراموش نکنید

استفاده از داروهای مناسب با شدت بیماری و البته با عوارض جانبی اندک، یکی از اصول درمان آلرژی است. قبل از هر چیز در این مورد با پزشک مشورت کنید. آنتی هیستامین ها همیشه یکی از درمان های رایج آلرژی بوده اند. البته یکی از عوارض جانبی آن ها خواب آور بودنشان است که خوشبختانه با ورود آنتی هیستامین های نسل جدید، این مشکل نیز به حداقل رسیده است. این داروها خیلی سریع عمل می کنند و آلرژی را کاملا برای مدتی از بین می برند.

 

اجازه ندهید صورت شما رنگ پریده باشد

 

اجازه ندهید صورت شما رنگ پریده باشد

آلرژی موجب می شود که پوست رنگ طبیعی خود را نداشته باشد. بهترین کار برای از بین بردن رنگ پریدگی، استفاده نکردن از کرم پودر برای چند روز است؛ زیرا بعضی از کرم پودرها خودشان باعث آلرژی می شوند. می توانید از کرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید که حاوی کمی کرم پودر استفاده کنید تا هم پوست مرطوب باشد و هم رنگ بیشتری بگیرد. بعضی از کرم پودرها باعث خشکی پوست می شوند؛ حتما در انتخاب کرم پودر دقت کنید. برای پوشاندن قرمزی پوست در اطراف بینی از کانسیلر استفاده کنید. رنگ کانسیلر باید نزدیک به رنگ پوست شما باشد. به دلیل این که در طول روز مرتب عطسه می کنید و مجبورید با دستمال بینی خود را پاک کنید، مرتب کانسیلر را تجدید کنید.

 

مراقب لب های خود باشید

 

مراقب لب های خود باشید

استفاده از رژلب های براق و تیره، دشمن زیبایی شما در طول دوران سرماخوردگی و آلرژی است. بهترین وسیله برای حفظ لطافت لب ها، رژهای مرطوب کننده حاوی ویتامین با رنگی مات و ملایم هستند. چون چشم هایتان اشک آلود هستند باید با انتخاب رژلب خوش رنگ، حواس مخاطبین را به لب هایتان متمرکز کنید.

 

موهایتان را فر کنید

 

موهایتان را فر کنید

موهای صاف و نرم نمی تواند خستگی و کسالت ناشی از آلرژی را بپوشاند و بر عکس چهره را ناراحت و بیمار نشان می دهد. بهتر است موهایتان را فر کنید. به این ترتیب با فر کردن مو حواس مخاطب از نگاه کردن به چهره به سمت موهای شما پرت می شود.

 

با عضویت در خانومانه، در کوتاه ترین زمان در جریان تخفیف برندها و حراج فروشگاه های معتبر قرار بگیرید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی