خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

دانستنی هایی در مورد انار

شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷ ب.ظ

انار علاوه بر داشتن دانه های ترد و آبدار ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. پیش از این در مطلبی به خواص جالب انار اشاره کردیم. خوردن انار شاید مانند دیگر میوه ها راحت نباشد و دانه کردن و سرو انار در ظاهر دشوار به نظر می رسد اما در این مطلب سایت خانومانه می خواهیم به تمامی این موارد از خرید انار رسیده و خوش طعم تا برش زدن و دانه کردن آن اشاره کنیم. قطعا بعد از مطالعه این مطلب شما می توانید به راحتی و سریع انار را برای استفاده و خوردن آماده کنید.

 

دانستنی هایی در مورد انار

چطور تشخیص می دهید که اناری کاملا رسیده است؟!

آیا شما برای خرید انار راه و روش مخصوص به خودتان را دارید؟! از جمله ویژگی های یک انار خوب این است که باید زیبا و براق باشد، رنگ درخشانی داشته باشد، اندازه آن نسبتا بزرگ باشد و پوست سفت و محکمی داشته باشد و تقریبا سنگین باشد. همچنین اصلا انارهایی که پوست آن ها ترک خورده، خشک شده یا کبودی هایی دارد را خریداری نکنید. اما این نکته را هم فراموش نکنید که هرچه انار بزرگتر باشد، آبدارتر خواهد بود! رنگ انار نیز با توجه به تنوع آن ها گستردگی زیادی دارد و از صورتی کم رنگ گرفته تا قرمز خیلی پر رنگ متفاوت است.

 

چه مدت و چگونه می توان از انارها نگه داری کرد؟! 

می توانید میوه ها را به طور سالم و برش نخورده تا یک ماه در یخچال و یا ۳ هفته در دمای اتاق نگه داری کنید. اما اگر میوه را برش زدید و دانه های آن را جدا کردید، باید آن ها را در ظرفی درب دار ریخته به طوری که هوا داخل ظرف نرود. در این صورت فقط به مدت ۵ روز در یخچال قابل نگه داری است.

 

آیا می توان دانه های انار را در فریزر نگه داری کرد؟!

بله، می توانید دانه های انار را در فریزر نگه داری کنید. باید دانه های انار را در ظرفی درب دار یا کیسه های فریزر بسته بندی کرده و داخل فریزر قرار دهید؛ اما توجه داشته باشید که کیسه ها یا ظرف نباید هوا داخلش نفوذ کند. این بسته ها به مدت ۳ ماه در فریزر قابل نگه داری است.

 

آیا دانه های سفید رنگ انار هم قابل خوردن است؟!

هنگامی که اناری را برش می زنید، میوه های ریز، درخشان و آبداری را مشاهده می کنید که دانه ای سفید و بسیار کوچکی را در بر گرفته و از آن محافظت می کنند. اما آیا شما هم این دانه های سفت و سخت کوچک را می خورید یا آن ها را دور می ریزید؟ در واقع این بستگی به شما دارد که بخواهید آن ها را بخورید یا خیر! ولی باید بدانید که این دانه های کوچک سخت خوراکی هستند.

 

آیا غشاهای سفیدی که دور تا دور دانه های انار پوشیده شده هم قابل خوردن است؟!

خیر، این غشاهای سفید رنگ مزه ی بسیار تلخی دارند و قابل خوردن نیست.

 

مطلب پیشنهادی: ۳ روش برای خوردن انار

 

چگونه می توان آب انار تهیه کرد؟!

ابتدا باید انار را روی صفحه ای تخت مثل تخته ی برش یا میز کار آشپزخانه قرار داده و به جلو و عقب ببرید و روی آن فشار وارد کنید و سعی کنید که دانه های آن از داخل فشرده و له شوند. اما حتما حواستان باشد فشار به قدری نباشد که پوست انار ترک بردارد؛ چون در این صورت همه ی زحمت شما از بین می رود. هنگامی که حس کردید کاملا نرم شده، تاج انار را برش بزنید، غشای سفید رویی را خارج کنید. سپس انار را بر عکس بر روی لیوانی قرار دهید. آب انار به راحتی داخل لیوان می ریزد (حتی می توانید همچنان به آرامی انار را فشار دهید تا دانه های بیشتری درون انار فشرده شود و آب میوه بیشتری برای شما حاصل شود). در صورتی که دانه ای داخل لیوان افتاد، به راحتی می توانید با استفاده از یک توری یا قاشق دانه را خارج کنید. همچنین از ترکیب آب میوه های دیگری همراه با آب انار می توانید استفاده کنید.

 

چطور می توان لکه های قرمز رنگ انار را از روی دست ها پاک کرد؟!

پس از مصرف انار، ممکن است مقداری دستانتان رنگی و لکه دار شده باشد. اصلا نگران نباشید. برای پاک کردن لکه ها ابتدا کمی آب لیمو روی دستانتان بریزید، سپس کمی نمک و دستتان را به هم بمالید اما نه خیلی محکم که نمک دستتان را بسوزاند. سپس با آب و صابون بشویید. لکه ها به راحتی پاک می­شوند.

 

چگونه انار را برش بزنیم؟!

حالا می رسیم به مهمترین بخش مربوط به انار یعنی چگونه برش زدن آن! ممکن است برش زدن انار کمی کثیف کاری داشته باشد ولی نگران نباشید، در ادامه چند روش بسیار آسان برای این کار هم به شما ارائه می دهیم:

– ابتدا تاج انار را برش بزنید.

– با استفاده از یک قاشق، غشای سفید مرکزی را نیز خارج کنید.

– حالا به آرامی با چاقو از قسمت داخلی تا روی انار ۴ برش بزنید. اما خوب توجه کنید که این برش ها کاملا سطحی باشد و چاقو را داخل میوه فرو نکنید.

– انار را با دو دست خود گرفته و سعی کنید آن چهار قسمت را از هم جدا کنید. به این صورت انار شما به راحتی به ۴ تکه تقسیم شد بدون اینکه ذره ای آب انار روی دستانتان بریزد.

– غشاهای سفید باقی مانده روی دانه های انار را بردارید و پوست های اضافه ی دور آن را سعی کنید تا جای ممکن بکنید.

روش آسان دیگری برای دانه کردن انار:

سعی کنید انار را به دو نیم قسمت کنید. برای این کار هم باید حتما حواستان باشد که برش عمیق نزنید و تنها پوست انار را برشی سطحی داده و بعد با دو دست خود سعی کنید انار را به دو نیم تقسیم کنید. سپس انار را بر عکس داخل ظرفی نگه دارید و با استفاده از یک قاشق چوبی به آرامی پشت انار ضربه بزنید تا دانه های آن خارج شود.

 

چطور می توان تکه های باقی مانده از غشاهای سفید را از لا به لای دانه ها جدا کرد؟!

پس از دانه کردن انار، برای اینکه به راحتی بتوانید تکه های غشاهای سفید چسبیده به دانه ها را جدا کنید، آن ها را داخل کاسه آب سردی بریزید. دانه ها ته نشین می شوند و غشاها روی آب می آیند. سپس به راحتی می توانید آن ها را از روی سطح آب بردارید. به این صورت شما ظرفی پر از انار دانه شده، زیبا و درخشان خواهید داشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی