خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

این گیاهان بمب اکسیژن هستند!

دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷ ق.ظ

خانومانه: همه افراد به دنبال داشتن خانه ای تمیز و باطراوت هستند؛ در حالیکه بخشی از این نظافت بر عهده افراد خانه می باشد، بخشی از آن را نیز می توان به گل ها و گیاهان سپرد. شما می توانید گیاهان خاصی را در محیط خانه پرورش دهید و نگه داری کنید تا از این طریق نیز هوای خانه را پاک و تمیز نگه دارید. خوشبختانه، مطالعات هوای پاک ناسا به ما کمک می کند تا گیاهان مناسب برای تصفیه هوای خانه را بهتر بسناسیم. تصفیه کردن سموم و آلودگی های محیط خانه بسیار مهم می باشد. با قرار گرفتن در معرض سموم و آلاینده ها و تنفس آن ها در تمامی طول روز احتمال بیماری ها افزایش می یابد؛ به همین دلیل است که انتخاب هر چه بیشتر تمیزکننده های طبیعی بسیار ضروری است.

 

گیاهان تصفیه کننده هوا

چه در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید و یا در یک خانه بزرگ، داشتن هوای پاک و تمیز از اهمیت زیادی برخوردار است. گیاهان، برای از بین بردن دی اکسید کربن موجود در هوا بسیار عالی هستند اما برخی از آن ها بسیار قوی تر از مابقی هستند و توانایی از بین بردن بسیاری از آلاینده های هوا مانند فرمالدئید، بنزن، تری کلرواتیلن، زایلن و آمونیاک را دارند. بنابراین، با استفاده از گیاهان آپارتمانی از شر آلودگی هوا رها شوید! در ادامه به تعدادی از این گیاهان که بهترین تصفیه کننده های طبیعی هوا هستند، اشاره می کنیم. این گیاهان بمب اکسیژن هستند و هوای خانه را تمیز می کنند و علاوه بر این انرژی مثبتی را در فضای خانه حاکم می کنند.

 

آزالیا

آزالیا به تصفیه هوای خانه و آشپزخانه کمک می کند و مواد سمی و شیمیایی که بر اثر استفاده از مواد شوینده و پاک کننده های با کیفیت پایین آزاد شده را خنثی می کند. توصیه می شود که از پاک کننده های سازگار با محیط زیست در خانه استفاده نمایید تا هوای خانه آلوده به این مواد سمی نشود.

 

آزالیا

 

پیچک انگلیسی

این گیاه، گیاه آپارتمانی محیوب دیگری است که به از بین بردن سموم موجود در هوای خانه کمک می کنید. پیچک انگلیسی در از بین بردن بنزن، فرمالدئید، زایلن و تولوئن موجود در هوا بسیار موثر است. علاوه براین، تحقیقات نشان می دهد که این گیاه توانایی از بین بردن ۵۸ درصد از قارچ های انگلی و از بین بردن ۶۰ درصد سموم داخل هوا را در مدت زمان کوتاهی (۶ ساعت) دارا می باشد.

 

پیچک انگلیسی

 

زنیق صلح

زنبق صلح نیز برای از بین بردن سموم و مواد شیمیایی موجود در هوا گیاه خوبی است. این گیاه تولوئن، تری کلرواتیلن، فرمالدئید، بنزن، زایلن و آمونیاک را از هوا تصفیه می کند. این گیاه، همچنین اسپورهای قارچی هوا را از بین می برد.

نکته: توجه به این نکته ضروری است که زنبق صلح سم خفیفی دارد. اگر این گیاه را بخورید، بعد از بلعیدن، ممکن است احساس حالت تهوع داشته باشید و یا احساس سوزش روی پوست و یا دهان خود داشته باشید. اگر هر کدام از این علائم در شما شروع شد، سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

 

زنیق صلح

 

نخل بامبو

نخل بامبو، به عنوان یکی از بهترین تصفیه کننده های تری کلرواتیلن و بنزن شناخته شده است. این دو آلاینده در فضایی که زندگی می کنیم به طور مرتب یافت می شوند. علاوه بر این، نخل بامبو یکی از زیباترین و بهترین گیاهان برای کنار مبلمان هایی است که ممکن است مستعد آزاد کردن فرمالدئید باشند، این گیاه می تواند به طور طبیعی عمل کند و به از بین بردن آن کمک نماید.

 

نخل بامبو

 

همیشه سبز چینی

آنچه واقعا گیاه همیشه سبز چینی را شگفت انگیز می کند، روند اثربخشی آن است. هرچه این گیاه زمان بیشتری را در خانه باشد، در از بین بردن سموم و آلاینده های هوا موثرتر خواهید بود. به علاوه، این گیاه حتی در نور بسیار کم می تواند به زندگی خود ادامه دهد.

 

همیشه سبز چینی

 

سانسوریا

سانسوریا، از دیگر گیاهان آپارتمانی است که به عنوان اصلاح کننده هوا اطراف شما شناخته شده است. این گیاه از بهترین گیاهان برای از بین بردن سموم موجود در هوا می باشد. از جمله: اکسید نیتروژن، بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن و زایلن. سانسوریا بسیار مقاوم می باشد و فقط به نور کمی برای سالم ماندن نیاز دارد. این گیاه، علاوه بر اینکه قادر به جذب سموم است، برای استفاده در اتاق خواب بسیار مناسب است زیرا در شب تولید اکسیژن می کند.

 

سانسوریا

 

گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی یا گل گندمی این توانایی را دارد که حتی در نور طبیعی بسیار کم هم سالم بماند. این گیاه، به طرز فوق العاده ای سموم موجود در هوا را از بین می برد. مانند: مونوکسید کربن، فرمالدئید، استایرن و همچنین بنزین. طبق تحقیقات انجام شده، یک گیاه عنکبوتی، قادر است به طور موثر ۲۰۰ فوت مربع از هوا را تصفیه کند.

 

گیاه عنکبوتی

 

گیاه کائوچو

گیاه کائوچو، قادر به زنده ماندن و رشد کردن در نور و دمای بسیار پایین می باشد. از میان تمامی گیاهان آزمایش شده، این گیاه بالاترین امتیاز را برای از بین یردن سموم و آلاینده های موجود در هوا در داخل خانه به خصوص فرمالدئید را کسب نموده است. طبق تحقیقات انجام شده توسط ناسا، بین ۱۵ تا ۱۶ عدد از این گیاه در مساحت ۵۰۰ فوت مربع باید وجود داشته باشد، این به آن معنی است که برای خانه شما بین ۳ تا ۴ عدد گیاه کائوچو کافی است. فراموش نکنید که از این گیاه در اتاق حواب خود نیز قرار دهید؛ زیرا شما زمانی را در آنجا سپری می کنید در حالیکه خواب هستید.

 

گیاه کائوچو

 

 گردآوری توسط سایت خانومانه برترین سایت بانوان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی