خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

زنان، قلب آن ها و استرس!

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۰۳:۳۸ ب.ظ

خانومانه: زمانی که زنان دچار حمله قلبی می شوند، نسبت به مردان دیرتر می توانند به حالت اول زندگی خود برگردند و دردهای بیشتری را متحمل می شوند. به نظر می آید استرس عامل بروز این مشکل باشد.

 

سلامت قلب زنان و استرس

زنان بعد از سکته قلبی سخت به حالت اول زندگی بر می گردند

حمله قلبی، اتفاقی جدی و ناراحت کننده برای همه افراد است. بر اساس مطالعه ای که اخیراً پژوهشگران آمریکایی انجام داده اند، به نظر می رسد زنان سخت تر از مردان بعد از سکته قلبی می توانند به کارهای روزمره خود برسند. یک ماه بعد از سکته، زنان دردهای زیادی را متحمل می شوند که از میان آن ها می توان به درد قفسه سینه اشاره کرد. کیفیت زندگی زنان بعد از سکته نسبت به مردان کاهش بیشتری می یابد. بسیاری از زنان تصور می کنند که خطر سکته قلبی در زنان کمتر از مردان است؛ در حالی که یائسگی بر سلامت قلب تاثیر می گذارد و بعد از یائسگی، سکته قلبی در زنان بسیار افزایش می یابد. 

 

استرس درمان را سخت تر می کند

 

سلامت قلب زنان

 

از نظر پژوهشگران، علت سخت تر بهبود یافتن زنان بعد از سکته میزان استرس بالای آن ها است. زنان نسبت به مردان استرس بیشتری دارند. بعد از سکته ممکن است زنان با دیدن مرگ یا بیماری یکی از نزدیکان، اختلافات خانوادگی یا جراحت یکی از فرزندان خیلی سریع دچار استرس شوند. اگرچه مردان از نظر اقتصادی فشار و استرس زیادی را متحمل می شوند اما باز هم استرس زنان در حالت کلی بسیار بیشتر از مردان است. عوامل مختلفی می تواند بر استرس بالای زنان تاثیر گذار باشد که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– بیماری های جسمی و ذهنی بیشتری در زنان علاوه بر مشکلات قلبی وجود دارد؛

– میزان اختلافات خانوادگی در زنان بیشتر است؛

– مسئولیت افراد بیشتری را بر عهده دارند؛

– وظیفه آن ها در منزل بیشتر است؛

– ممکن است بیشتر نگران وضعیت مالی باشند.

 

زنان و سلامت قلبی و عروقی آن ها

پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که میزان بالای استرس به شیوه ای چشمگیر باعث افزایش خطر حمله قلبی می شود و نه تنها برای قلب مضر و آسیب رسان است، بلکه سلامت بدن، به خصوص سلامت ذهنی و مغزی را نیز به خطر می اندازد. متاسفانه زنان توجه زیادی به سلامت قلب خود نمی کنند و آزمایش های قلب را به طور منظم انجام نمی دهند. در این مورد مردان قوی تر از زنان عمل می کنند و تعداد مردانی که به شکل منظم آزمایش انجام می دهند بیشتر از زنان است. زنان باید از خطراتی که ممکن است برایشان به وجود بیاید کاملاً آگاه شوند و تمامی تست های لازم برای جلوگیری از بروز حمله قلبی را انجام دهند. خوشبختانه پزشک به راحتی می تواند راه های جلوگیری از بروز حمله قلبی را آموزش دهد.

 

گردآوری توسط سایت خانومانه برترین سایت بانوان

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی