خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

شست و شوی موها آن چنان که همه تصور می کنند کار آسانی نیست؛ برای داشتن موهای زیبا باید قواعدی را رعایت کنید. باید حتماً مراقب موهای خود باشید و به شکل صحیح از آن ها مراقبت نمایید. شاید تصور ما این است که شست و شوی موهای خود را صحیح انجام می دهیم اما آیا واقعا همین طور است؟! مشکلات مو مانند چربی سر، کدر بودن و ریزش موها ناشی از شست و شوی نادرست است و با رعایت چند نکته می توان به رفع آن ها کمک کرد. بنابراین در این مطلب خانومانه اشتباهات رایجی را که در زمان شست و شوی موها انجام می دهیم با هم بررسی می کنیم تا با دانستن آن ها از ریزش موها جلوگیری کنیم.

 

5 اشتباه رایج در شست و شوی موها

 

۱- شامپوی نامناسب و نامرغوب

هنوز کسانی هستند که شامپو را فقط بر اساس بو و رایحه آن انتخاب می کنند. اما بدتر از آن انتخاب شامپوهای بد و نامرغوب است. این اشتباه برای موها نابود کننده است. اما خوشبختانه این اشتباه به راحتی قابل حل است. هر نوع مویی نیازمند رسیدگی های خاص خود است و به همین دلیل است که شامپوهای مختلفی در بازار وجود دارد. مثلاً موهای رنگ شده نیاز به شامپوهایی دارند که حاوی مواد مغذی باشند. این امر در مورد موهایی که به صورت طبیعی خشک هستند نیز صادق است و باید شامپوهایی استفاده شود که مو خشک نشود و همیشه به مواد مغذی دسترسی داشته باشد.

 

۲- موها را بشوییم یا نشوییم؟

تقریباً همه خانم ها از خود می پرسند که تعداد و دفعات شست و شوی مو باید چقدر باشد؟! متاسفانه یک جواب کلی برای این سوال وجود ندارد. این موضوع کاملاً به نوع مو بستگی دارد. موهای خشک معمولاً باید کمتر از موهای چرب شسته شوند. اما به طور کلی نباید موها را بیش از حد شست؛ زیرا این کار باعث آسیب دیدن پوست سر می شود و لایه طبیعی محافظ موها، یعنی کوتیکول از بین می رود. خودتان باید در دفعات شست و شوی مو تصمیم گیرنده باشید. زمانی که مو چرب نشده و بوی بدی نگرفته، نیازی به شستن آن نیست. پیش از این نیز در مطلبی به ۹ ترفند برای هر روز نشستن موها اشاره کردیم.

 

۳- شست و شوی نامناسب

بعد از آن که شامپوی مناسب و تعداد دفعات شست و شو را بر اساس نوع موهایتان پیدا کردید، مسئله و مشکل بعدی نوع شست و شوی موها و شیوه آن است. آیا موهایتان را به درستی می شویید؟! بسیاری از خانم ها از این شکایت می کنند که کف سرشان چرب و طول موهایشان خشک است. برای رفع این مشکل کافی است فقط به کف سر شامپو بزنید و بلندی موها را با شامپو نشویید. در زمان آب کشی ناخواسته کف شامپو طول موها را نیز تمیز می کند.

نکته: مراقب ماساژ پوست سر هم باشید! از آن جایی که ماساژ در تماس مستقیم با ریشه مو است و جریان خون را در سر افزایش می دهد باید با ظرافت کامل انجام گیرد تا به مو آسیب نرسد و نرمی و لطافت مو حفظ شود. اگر ماساژ با سرعت زیاد و شدید انجام شود، سر میزان تولید سبوم خود را افزایش می دهد و موها سریع تر و زودتر چرب می شوند.

 

۴- استفاده نکردن از ماسک مو

از آن جایی که موها در زمان خیس بودن حساسیت بیشتری دارند و شکننده تر هستند، استفاده نکردن از ماسک مو اشتباهی بزرگ به حساب می آید. اگر از یک ماسک در داخل حمام استفاده کنید، گره موها کاملاً باز می شود و علاوه بر آن بعد از شانه کردن، موها مانند ابریشم صاف و نرم می شود.

 

۵- آبکشی صحیح موها

حتی زمان آبکشی هم باید دقت داشته باشید. آبکشی فقط ریختن آب روی سر نیست. باید اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی از شامپو و ماسک روی سر باقی نمانده باشد. همچنین باید به دمای آب نیز توجه کنید. اگر دما بیش از حد بالا باشد، موها کدر و بسیار شکننده می شوند. موهایتان را در پایان حمام با آب سرد بشویید تا درخشان تر و زیباتر شوند.

 

برای جذاب تر بودن، ترفندهای زیبایی پیشنهاد شده در سایت خانومانه را از دست ندهید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی