خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

تمیز کردن حوله ها فقط و فقط با جوش شیرین!

دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۵۲ ب.ظ

جوش شیرین محصولی همه کاره می باشد که در خانه کاربردهای فراوانی دارد. یکی از این کاربردها تمیز کردن و ضدعفونی کردن حوله ها می باشد. اما چگونه از جوش شیرین برای این کار استفاده می شود؟! با گذشت زمان و استفاده از حوله ها، آن ها زرد رنگ می شوند که با شست و شوی مداوم هم این رنگ ها را نمی توان از بین برد و علاوه بر این آن ها قدرت جذب آب را نیز به تدریج از دست می دهند. اگرچه امروزه محصولات فراوانی برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن موارد مختلف وسایل خانگی وجود دارد ولی اکثر افراد مواد طبیعی را جایگزین ایده آلی برای مواد و محصولات شیمیایی می دانند. به همین دلیل در این مطلب سایت خانومانه به شما خواهیم گفت چگونه از جوش شیرین برای تمیز کردن حوله ها استفاده نمایید.

 

تمیز کردن حوله ها فقط با جوش شیرین

 

چرا می توان از جوش شیرین برای تمیز کردن حوله ها استفاده نمود؟

جوش شیرین یک ماده طبیعی است که از زمان های قدیم برای نظافت در خانه استفاده شده است. همانند پاک کردن چربی های سطوح آشپزخانه، تمیز کردن فرش و غیره. این ماده علاوه بر اینکه مقرون به صرفه می باشد، به راحتی در تمامی سوپرمارکت ها نیز یافت می شود. در ترکیبات بسیاری از شوینده ها از جوش شیرین استفاده شده است؛ زیرا این ماده توانایی برطرف کردن گرد و خاک، سفید کردن، نرم کردن و ضدعفونی کردن را دارد. همچنین، می تواند برخی از لکه ها را از روی برخی انواع جنس پارچه ها برطرف کند و به سطوح و بافت پارچه نیز آسیبی نمی رساند.

با این حال، برای تمیز کردن حوله ها، جوش شیرین به عنوان یک جایگزین مناسب برای مواد شوینده شیمیایی محبوبیت فراوانی دارد. جوش شیرین بوی بد را از بین می برد و از تکثیر باکتری و قارچ ها جلوگیری می نماید. همانطور که می دانید حوله ها در تماس مستقیم با پوست شما هستند؛ حوله ها به واسطه جذب آب، بیشتر اوقات مرطوب هستند که این عامل محیط مناسبی را برای رشد قارچ ها ایجاد می نماید.

 

فواید جوش شیرین

جوش شیرین علاوه بر تمیز کردن لکه ها از روی حوله، مزایای جالب دیگری را نیز دارد. برخی از خواص دیگر بی کربنات سدیم عبارتند از:

– از بین بردن بوی رطوبت

– جلوگیری از رشد قارچ ها

– از بین بردن لکه گریس و یا مواد غذایی

– نرم کننده حوله و لباس

– حفظ سلامتی: جوش شیرین هیچ گونه آلرژی، مشکلات تنفسی و یا پوستی ایجاد نمی کند.

 

مطلب پیشنهادی: لباس ها را مثل روز اول سفید کنید!

 

چگونه از جوش شیرین برای تمیز کردن حوله ها استفاده کنیم؟

 

چگونه از جوش شیرین برای تمیز کردن حوله ها استفاده کنیم؟

 

استفاده از جوش شیرین قبل از شستن حوله ها با ماشین لباسشویی

– یک پیمانه جوش شیرین را با آب گرم مخلوط نمایید.

– حوله ها را به مدت یک شب داخل این محلول خیس کنید.

– صبح روز بعد حوله ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و بشویید.

 

استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید

 

استفاده از جوش شیرین و سرکه سفید برای تمیز کردن حوله

 

سرکه سفید یکی از بهترین مکمل ها برای تقویت خواص جوش شیرین می باشد. ترکیب این دو ماده موارد استفاده فراوانی دارد همانند تمیز کردن اجاق گاز، ابزارآلات، سینک آشپزخانه، فر و غیره.  به لطف این ماده، حوله ها سفید و نرم می شوند؛ بوی ناخوشایند و قارچ ها نیز از بین می روند.

مواد لازم:

– ۱ پیمانه سرکه سفید (۲۵۰ میلی لیتر)

– ۱ پیمانه جوش شیرین (۲۰۰ گرم)

– آب گرم (در صورت نیاز)

دستور استفاده:

– حوله ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و آن را با آب گرم پر کنید.

– سرکه سفید را اضافه نموده و چرخه شست و شو را شروع نمایید.

– دوباره آن را با آب پر کنید و این بار جوش شیرین را اضافه نمایید.

– اجازه دهید چرخه شست و شو تکمیل شود.

 

استفاده از لیموترش و جوش شیرین

اگر فقط یک نقطه از حوله شما لک شده است، جوش شیرین را با آب لیموترش مخلوط نمایید و این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی آن محل قرار دهید و بعد از آن حوله را بشویید.

برای تمیز کردن حوله ها با جوش شیرین روش های بسیار متنوع دیگری هم وجود دارد. برای مثال، شما می توانید از ترکیب جوش شیرین و هیدروژن پر اکساید استفاده نمایید. نکته مهم این است که به اندازه کافی زمان دهید تا لکه ها از بین روند.

نکته: این نکته را فراموش نکتید که مواد طبیعی همانند محصولات شیمیایی قدرت پاک کنندگی آنی ندارند؛ بنابراین برای استفاده از مزایای فراوانی که این مواد طبیعی نسبت به مواد شمیایی دارند باید زمان کافی گذاشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی