خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

دتاکس سوپ عدس و خواص بی نظیر آن!

يكشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۱۵ ب.ظ

خانومانه: دتاکس سوپ عدس یک غذای ساده، دلچسب و در عین حال سالم و مغذی است که برای سلامت دستگاه گوارش و کبد بسیار مفید است. این سوپ وگان برای روزهای سرد زمستان بسیار گزینه مناسبی است. اما چرا به این سوپ طلایی، لقب سم زدا را می دهند؟! به دلیل وجود مواد مغذی و سالمی که در ترکیب آن به کار می رود. بیایید با هم نگاهی به مواد اصلی این سوپ بیندازیم:

 

دتاکس سوپ عدس

 

عدس

عدس نه تنها منیع غنی از پروتئین می باشد بلکه با دارا بودن فیبر فراوان برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است. دستگاه گوارش ما وظیفه جذب مواد مغذی و سالم و دفع مواد مضر از بدن را به عهده دارد. بنابراین، با خوردن مواد مفیدی همانند عدس می توانیم به دستگاه گوارش برای انجام بهتر وظیفه خود کمک نماییم.

 

زردچوبه

ماده فعال موجود در زردچوبه که برای سم زدایی بدن بسیار عالی می باشد، کورکومین نام دارد. کورکومین نه تنها به کاهش التهاب در بدن کمک می نماید بلکه از تولید صفرا در کیسه صفرا حمایت و حتی سبب تقویت آن می گردد. صفرا، نه تنها به کبد برای از بین بردن سموم کمک می کند بلکه سلول های کبدی را نیز جوان می کند.

 

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین علاوه بر عطر و طعم فوق العاده خود، سرشار از فیبر می باشد که برای سیستم هضم، گوارش و همچنین کارکرد کبد مفید است. یک دلیل دیگر برای مجبوب بودن سیب زمینی شیرین، آنتی اکسیدان موجود در آن می باشد.

 

سیر

سیر، فقط برای طعم دادن به غذا نمی باشد. این حبه های کوچک خواص درمانی فراوانی دارند از جمله: تقویت سیستم ایمنی بدن. سیر سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان های فوق العاده ای است که هر دو برای سلامت کبد و کلیه ها مفید می باشند. بنابراین، سم زدای بسیار خوبی است.

 

و این موارد فقط تعدادی از خواص شگفت انگیز مواد موجود در دتاکس سوپ عدس می باشد. بنابراین، اگر شما هم خواهان یک غذای گرم و دلچسب و در عین حال مفید برای سیستم دفاعی بدن خود هستید حتما این سوپ عدس را امتحان کنید!

 

مواد لازم برای تهیه دتاکس سوپ عدس

– روغن آووکادو: ۱ قاشق غذاخوری

– پیاز خرد شده: ۱ پیمانه

– کرفس خرد شده: ۱ پیمانه

– سیب زمینی یا شلغم خرد شده: ۱ پیمانه

– سیب زمینی شیرین خرد شده: دو و ۱/۲ پیمانه

– سیر خرد شده: ۲ حبه

– نمک دریا: ۱ قاشق چایخوری

– فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری

– آویشن: ۲ قاشق چایخوری

– عدس سبز یا قهوه ای: ۱ پیمانه

– عدس قرمز:  ۱ پبمانه

– زردچوبه: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

– پودر زنجبیل: ۱ قاشق چایخوری

– زیره: ۱ قاشق چایخوری

– آب گوشت یا سبزیجات: ۴ پیمانه

– آب: ۲ پیمانه

– شیر بادام: ۱ پیمانه

– اسفناج: ۱ پیمانه

– سبزیجات تازه مانند جعفری: ۱ پیمانه

– آب لیموترش: ۱ قاشق چایخوری

– فلفل قزمز پرک: ۱/۲ قاشق چایخوری

 

دتاکس سوپ عدس خوشمزه

 

طرز تهیه دتاکس سوپ عدس

– ابتدا روغن آووکادو را در یک قابلمه بزرگ بریزید تا گرم شود. پیاز، کرفس، شلغم، سیب زمینی شیرین و سیر را اضافه نمایید. حدود ۵ دقیقه به مواد زمان دهید تا سبک شوند. سپس نمک، فلفل قرمز و آویشن را اضافه نمایید و دو دقیقه به مواد زمان دهید تا بپزند.

 

سوپ سم زدا عدس

 

– عدس قهوه ای، عدس قرمز، پودر زنجبیل و زیره را اضافه نمایید و ۱ تا ۲ دقیقه مخلوط کنید.

–  آب گوشت و آب ساده را اضافه نمایید. اجازه دهید آب یه جوش بیاید. درب ظرف را بگذارید و حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به سوپ زمان دهید.

– سوپ را از روی حرارت بردارید؛ شیر بادام، اسفناح خام، جعفری تازه خرد شده، آب لیموترش و فلفل سیاه را اضافه نمایید. به خوبی هم بزنید تا اینکه اسفناج ها کمی سبک شوند.

– دتاکس سوپ عدس ما حاضر است.

– آن را با ماست و جعفری خرد شده تزئین نمایید و نوش جان کنید.

 

جهت دسترسی به فیلم های آموزش آشپزی شامل انواع پیش غذا، غذای اصلی، دسر و ... به سایت خانومانه سر بزنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی