خانومانه

خانومانه

خانومانه

خانومانه

اگر در آرایش حرفه ای نیستید…

شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۱۵ ب.ظ

در آرایش قرار است بدون آن که چهره مصنوعی شود، زیباتر به نظر برسیم. در نتیجه باید آرایشی را انتخاب کنید که هم شب و هم روز قابل استفاده باشد و شما را زیباتر نشان دهد؛ در واقع آرایش باید زیبایی های طبیعی شما را بیشتر جلوه دهد و به طور کل باعث زیبایی بیشتر شود، نه مصنوعی بودن. اگر در آرایش حرفه ای نیستید و به تازگی آرایش را شروع کرده اید حتماً این شیوه آرایش به پیشنهاد خانومانه را امتحان کنید. آرایش باید طبیعی باشد و خطوط چهره به نحوی طبیعی پوشانده شود. برای آن که زیبایی آرایش طبیعی جلوه کند، نباید آرایش غلیظی داشته باشید و تا حد ممکن ساده آرایش کنید. سعی کنید رنگ های هماهنگ و هارمونیک استفاده کنید.

 

آرایش مناسب افراد مبتدی

به یاد داشته باشید که حرفه ای شدن در آرایش یک شبه به دست نمی آید، در نتیجه نا امید نشوید؛ زیرا کم کم تکنیک ها را یاد می گیرید و با لوازم آرایشی مناسب پوست خود آشنا می شوید. اما سوالی که پیش می آید این است که اگر در آرایش مبتدی هستیم، چگونه بهترین نتیجه را کسب کنیم؟! اولین ترفندی که باید یاد بگیرید این است که از هر محصول آرایشی به میزان کم استفاده کنید و به خوبی آن ها را با هم ترکیب کنید. به این ترتیب خطر اشتباه وجود ندارد و آرایش غلیظ نمی شود. تمرین کمک می کند تا بعدها به راحتی هر میزانی که نیاز بود استفاده کنید.

مراحلی که در زیر بیان می شود راهنمای بسیار خوبی برای افرادی است که اولین بار آرایش می کنند. بعد از آن که کمی در آرایش پیشرفته تر شدید، آرام آرام رنگ ها و تکنیک های آرایشی را بر اساس سلیقه خودتان تغییر دهید. تکنیک های زیر بهترین نتیجه را خواهند داشت:

 

پوست خود را تمیز و مرطوب کنید

 

تمیز و مرطوب کردن پوست قبل از آرایش

 

این مرحله یکی از مهم ترین مراحل در آرایش است؛ زیرا کمک می کند تا آرایش بهتر روی پوست بنشیند و علاوه بر آن مراقبت بهتری نیز از پوست می شود. قبل از آرایش پوست را به خوبی پاک کنید. بهتر است این کار با ژل های مخصوص شست و شوی صورت انجام شود. سپس کمی لوسیون آبرسان به پوست بزنید. به این ترتیب پوست به خوبی شاداب می شود. لوازم آرایش مانند پرایمر و پودرهای فشرده پوست را خشک تر می کنند. در نتیجه باید حتماً از کرم آبرسان استفاده کنید. به این ترتیب با مرطوب کردن پوست صورت حساسیت پوستی ایجاد نمی شود و محصولات آرایشی نیز در تماس مستقیم با پوست قرار نمی گیرند. از طرف دیگر آبرسانی به پوست موجب کنترل چربی صورت نیز می شود.

– صورت را با صابون یا ژل مخصوص شست و شو بشویید.

– به خوبی پوست را خشک کنید. مراقب باشید که پوست را هنگام خشک کردن نکشید.

– سپس کمی لوسیون مرطوب کننده به صورت و گردن بمالید.

– کمی صبر کنید تا لوسیون جذب شود و سپس پرایمر آرایشی را استفاده کنید.

 

کرم پودر مخصوص حرفه ای ها را انتخاب نکنید

 

انتخاب کرم پودر مناسب

 

بعد از آن که مرحله اول را انجام دادید، باید به سراغ کرم پودر بروید. سعی کنید رنگ کرم پودر را طبیعی انتخاب کنید تا آرایش عالی باشد. بهتر است برای طبیعی تر شدن یک کرم پودر روشن را با یک کرم پودر تیره تر مخلوط کنید.

– کمی کرم پودر روشن را روی پشت دست بزنید.

– سپس یک قطره کرم پودر تیره تر به آن اضافه کنید.

– این دو کرم را به قدری با هم ترکیب کنید که رنگ طبیعی پوست شود.

– کرم را به مقدار کم با نوک انگشتان روی پوست صورت بمالید.

– سپس به خوبی همه صورت و گردن را کرم بزنید تا کاملاً هم رنگ شوند.

 

برای عیوب دور چشم از کانسیلر استفاده کنید

 

استفاده از کانسلیر برای پوشاندن عیوب دور چشم

 

اگر دور چشم شما تیرگی و یا مشکلی دارد که می خواهید آن را بپوشانید، این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای از بین بردن سیاهی دور چشم بهتر است از کانسیلری استفاده کنید که کمی روشن تر از رنگ کرم پودر و پرایمر شما باشد. با انگشتان آن را دور چشم بزنید و سپس به خوبی آن را پخش کنید تا تیرگی ها کاملاً پوشانده شوند.

 

برای مات شدن کرم پودر، پنکیک بزنید

بعد از آن که از کانسیلر استفاده کردید، با یک قلم آرایشی یک لایه نازک پنکیک بزنید تا آرایش یکنواخت شود. این کار را با اسفنج آرایشی نیز می توانید انجام دهید. چه از قلمو استفاده کنید یا از اسفنج، حتماً باید با حرکات چرخشی پنکیک را روی صورت بمالید تا کاملاً یکدست پخش شود.

  

آرایش چشم مناسب خودتان را انتخاب کنید

 

آرایش چشم

 

– ابروها: ابرو به چهره و صورت چارچوب می بخشد. بهتر است برای آرایش ابرو از سایه ابرویی استفاده کنید که رنگ آن دو درجه روشن تر از رنگ موها باشد و کاملاً ابرو را بپوشاند.

پلک ها: اگر در آرایش حرفه ای نیستید بهتر است از سایه هایی به رنگ خاکی استفاده کنید. سایه را به طور یکنواخت با قلمو روی پلک ها بکشید.

– گوشه چشم ها: در قسمت های انتهایی چشم بهتر است از تن رنگ های قهوه ای استفاده کنید تا زیبایی آن بیشتر شود.

– خط چشم: این مرحله برای کسانی که تازه آرایش را شروع کرده اند سخت ترین و ظریف ترین مرحله است. بهتر است کار را با مداد شروع کنید زیرا کار با مداد راحت تر است و امکان اشتباه در آن کمتر است.

مژه ها: برای این مرحله باید از ریمل استفاده کنید. هدف ما این است که مژه ها بلندتر و پر حجم تر شوند. فراموش نکنید که باید مژه های زیرین را هم ریمل بزنید.

 

رژ گونه فراموش نشود

رژ گونه برای برجسته تر نشان دادن گونه ها، شکل دادن به صورت و شاداب نشان دادن صورت استفاده می شود. پس ترفندهای استفاده از رژگونه را فراموش نکنید! برای استفاده از رژ گونه به یک براش آرایشی پر مو نیاز دارید. اگر می خواهید که رژ گونه را زیباتر بکشید باید جلوی آینه حرکات صورت زیر را انجام دهید.

– باید لب هایتان را شبیه به لب ماهی کنید تا روی گونه ها یک فرو رفتگی ایجاد شود. سپس در قسمت بالای فرو رفتگی رژ گونه بزنید.

–  همچنین می توانید لبخند بزنید و قسمت برآمده را رژ گونه بزنید.

 

رژ لب را به یاد داشته باشید

 

آرایش مناسب لب

 

در پایان برای آن که آرایش شما تکمیل شود باید به لب هایتان رنگ ببخشید. بهتر است از رژ لب های مات یا رژ لب هایی نزدیک به رنگ لب استفاده کنید تا آرایش طبیعی تر به نظر برسد.

 

برای جذاب بودن، ترفندهای زیبایی پیشنهاد شده در سایت خانومانه را از دست ندهید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی